Taki szkic stworzony został w grudniu 1933 roku, a jego autorami byli Ferdinand Porsche i Adolf Hitler.Seryjna produkcja rozpoczęła się dopiero jesienią 1941 roku, ale ze względu na działania wojenne zmontowanotylko trzy egzemplarze.W pierwszym roku po odbudowie fabryki powstało7677 egz., a w 1948 roku produkcja osiągnęła 19 244 aut. W 1955 rokuz taśm montażowych zjechał milionowy egzemplarz.W 1973 r. ustanowiono rekord wszech czasów - łączna produkcja"garbusa" osiągnęła 16,5 mln egzemplarzy, a w 1981 r. przekroczono granicę 20 mln egz. Produkcję "garbusa"ukończono 30 lipca 2003 roku, ostatni egzemplarz zjechał z taśmy meksykańskiego zakładu VW w Puebla. Co można zrobić z "garbusa"?Przykłady prezentowane są w muzeum Volkswagena w Wolfsburgu. Np. w Meksyku powstał medel oparty na ażurowej ramie udekorowanej kwiatami.Nadwozie z wikliny stworzył niemiecki mistrz Thomas Heinrich. Wyplatanie zajęło mu aż 600 godzin. Miłośnicy lotów balonem ze Szwajcarii wykorzystali "garbusa" jako gondolę. Właściciele "garbusa" wpisywani byli też do Księgi rekordów Guinnessa. Jeden z rekordów polegał na naklejeniu nanadwoziu aż 40 tys. znaczków pocztowych. Miłośnik"garbusa" z Bad Neuheim zamówił w niemieckiej firmie Stoll piękną wersję coupé.Miłośnikom tego modelu rekomendujemy wizytę w Auto Muzeum VW przy Dieselstrasse 35 w Wolfsburgu.Czynne jest codziennie w godz. 10-18.
Galeria zdjęć
Wariacje na temat "garbusa"
Wariacje na temat "garbusa"
Wariacje na temat "garbusa"
Wariacje na temat "garbusa"