Logo

Wciąż wygrywa

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Tym razem to nie Juan Pablo Montoya wygrał trening kwalifikacyjny przed Grand Prix Niemiec rozgrywanym na przebudowanym Ho-ckenheimringu. Z pierwszego rzędu startowali Michael i Ralf Schumacherowie.

Wciąż wygrywa
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Wciąż wygrywa

Kolejne pola także przypadły Ferrari i Williamsowi. Po raz pierwszy od kilku lat Rubens Barrichello może korzystać z samochodu rezerwowego teamu tzw. t-car, chociaż we włoskim zespole należałoby nazwać go "muletto", czyli muł. Dotychczas ten przywilej należał do Michaela Schumachera. Scuderia Ferrari koncentruje teraz siły na zdobycie przez Brazylijczyka tytułu wicemistrza świata Formuły 1. Po starcie prowadzenie objął Michael Schumacher. Za nim jechał jego młodszy brat Ralf, Rubens Barrichello, Kimi Räikkönen i Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk ostro atakował młodego kierowcę McLarena. Ten w końcu dał za wygraną, w przeciwnym wypadku obaj zakończyliby jazdę już po kilku okrążeniach toru. Niewiele brakowało, a Montoya zderzyłby się z Räikkönenem. Kolumbijczyk zaczął ścigać prowadzącą trójkę. Był jednak bez szans, aby po wyścigu znaleźć się na podium. Zajął jednak drugą pozycję. Pomógł mu w tym pech jego rywali. Podczas drugiego pit stopu przy Ferrari Rubensa Barrichello zaciął się zawór przy wężu doprowadzającym paliwo. Brazylijczyk stracił w boksach ponad 20 sekund. W ten sposób drugi z zawodników Ferrari znalazł się na czwartej pozycji. Tuż przed metą, gdy brakowało jeszcze czterech okrążeń, niespodziewanie do boksów zjechał Ralf Schumacher. Kierowca Williamsa miał drobne problemy z układem pneumatycznym w swym pojeździe. Po powrocie na tor młodszy Schumacher znalazł się za swym kolegą z zespołu Juanem Pablo Montoyą. Nieźle w wyścigu o Grand Prix Niemiec spisywali się kierowcy zespołu McLarena. Podczas 37. okrążenia doszło do przebicia tylnej lewej opony w pojeździe Kimiego Räikkönena. Pozostała tylko goła felga. Fin jednak dojechał do boksów i po zmianie kół ponownie włączył się do walki. Niestety w końcówce zawodów wypadł z trasy. Punkty za to zdobył David Coulthard, który ostatnio regularnie dojeżdża do mety w pierwszej szóstce. Przed Grand Prix Niemiec były kierowca zespołu West McLaren Mercedes Mika Häkkinen oficjalnie ogłosił, że zakończył karierę sportową. Michael Schumacher ostatni raz w swym narodowym Grand Prix tryumfował w 1995 roku. Teraz po raz pierwszy wygrał je dla Ferrari. Przed Niemcem stoi kolejne zadanie - wygrać najwięcej wyścigów Formuły 1 w sezonie. Kolejny tryumf oznaczać będzie nowy rekord.Grand Prix Niemiec (306,458 km: 1. Michael Schumacher (Ferrari) 1:27.52,078 (209,262 km/h); 2. Juan Pablo Montoya (Williams) +10,503; 3. Ralf Schumacher (Williams) +14,466; 4. Rubens Barrichello (Ferrari) + 23,195; 5. David Coulthard (McLaren) - 1 okr.; 6. Nick Heidfeld (Sauber) - 1 okr.Klasyfikacja mistrzostw świata Formuły 1. Kierowcy: 1. Michael Schumacher 106, 2. Juan Pablo Montoya 40, 3. Ralf Schumacher 36, 4. Rubens Barrichello 35, 5. David Coulthard 32, 6. Kimi Räikkönen 17, 7. Jenson Button 11, 8. Nick Heidfeld 7, 9. Giancarlo Fisichella 6, 10. Jarno Trulli 4. Konstruktorzy: 1. Ferrari 141, 2. Williams 76, 3. McLaren 49, 4. Renault 15, 5. Sauber 11, 6. Jordan 6, 7. BAR 5, 8. Jaguar 3, 9. Minardi 2, 10. Toyota 2.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: