Nadwozie auta zwraca uwagę agresywną stylistyką, zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej. Duże reflektory i zderzaki, masywne błotniki oraz krótkie zwisy i czarne słupki A i B dodają mu zadziorności i dynamiki. Wnętrze auta ma zdecydowanie spokojnieszą stylistykę od nadwozia. Cechuje się dobrym poziomem wykończenia i jest dość komfortowe. Kokpit czytelny i ergonomiczny. Uwagę zwraca wbudowany w konsolę środkową radioodtwarzacz oraz w górnej części wyświetlacz, na którym pokazywane są dane m.in. o temperaturze zewnętrznej, zużyciu paliwa oraz aktualnej godzinie. Przednie fotele z szerokim zakresem ustawień umożliwiają zajęcie wygodnej pozycji kierowcy i pasażerowi. Na tylnej kanapie zmieszczą się 3 osoby, ale będą miały trochę zbyt mało miejsca na nogi. Przeciętnej pojemności jest też bagażnik, który przy normalnym ustawieniu siedzeń ma 213 l, a po ich rozłożeniu (kanapa opcjonalnie dzielona w stosunku 60:40) maksymalnie 562 l przestrzeni ładunkowej. Mankamentem jest też tylko pionowa regulacja kierownicy. Wyposażenie GL i GLXW pierwszej wersji (w Polsce) standard obejmie wspomaganie układu kierowniczego, ektrycznie otwierane szyby przednie, centralny zamek, radioodtwarzacz CD, dwie poduszki powietrzne, 15-calowe koła stalowe oraz antypoślizogowy układ ABS z sytemem rozdziału siły hamowania EBD. W GLX oferowane będą ponadto: klimatyzacja, światła przeciwmgielne, boczne airbagi i kurtyny powietrzne oraz 15-calowe, aluminiowe felgi. Początkowo nowe Suzuki będzie dostępne tylko w jednej wersji silnikowej (na naszym rynku), z jednostką o poj. 1,3 l i mocy 92 KM, która zapewni przyzwoite osiągi i umiarkowane zużycie paliwa. Później w ofercie pojawi się mocniejszy silnik 1.5 z systemem zmiennych faz rozrządu, osiągający moc 102 KM. Lubi on wyższe obroty i do dynamicznej jazdy wymaga kręcenia powyżej 3500 obr./min. Wtedy Swift potrafi wykazać się sportowymi talentami, przyspieszając do 100 km/h w 10 s. Do przeniesienia napędu na przednią oś jednostka ta wykorzystuje 5-stopniową manualną skrzynię biegów (dostępna we wszystkich wersjach). Jej zalety to precyzyjne prowadzenie i krótkie skoki drążka. Wada - zbyt długie przełożenie 5. biegu, które nie daje możliwości wykonania manewru wyprzedzania (konieczna redukcja) i nadaje się tylko do spokojnej, monotonnej jazdy po autostradzie. Opcjonalnie dostępny będzie 4-biegowy "automat".Diesel z PolskiPo raz pierwszy w Swifcie pojawi się również silnik wysokoprężny. Będzie to jednostka o poj. 1,3 l i mocy 69 KM (konstrukcja ta powstaje w Polsce w zakładach w Bielsku-Białej). Dzięki maksymalnej wartości momentu - 170 Nm - osiąganej przy niskiej prędkości obrotowej auto może pochwalić się dobrą elastycznością, choć niestety do sprinterów nie należy. Największym atutem tej wersji będzie zużycie paliwa, które w cyklu mieszanym wg wstępnych danych nie powinno przekroczyć 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Modele 1.3 (benzyna i diesel) można zamówić ze zautomatyzowaną 5-stopniową skrzynią biegów. Pozwala ona na manualną, sekwencyjną zmianę przełożeń lub automatyczną w dwóch trybach: ekonomicznym i normalnym. Auta z tą przekładnią w cyklu miejskim zużywają też mniej paliwa.W zawieszeniu auta zastosowano kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Układ ma dość neutralną charakterystykę i tak auto zachowuje się podczas jazdy. Jest bardzo stabilne, nawet przy szybkim pokonywaniu zakrętów i doskonale radzi sobie z nierównościami poprzecznymi. Wyczuwalny układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem ułatwia kontrolowanie pojazdu i manewrowanie nim. To wszystko w połączeniu z dobrym wyciszeniem wnętrza sprawia, że prowadzenie Suzuki dostarcza przyjemności. Do pełni satysfakcji tylko trochę brakuje mocy pod maską.Nowy Swift w sprzedaży pojawi się w kwietniu. W wersji GL będzie kosztować ok. 45 tys. zł, a GLX ok. 50 tys. zł, co niestety może utrudnić mu zdobywanie klientów.
Węgierski samuraj
Ofensywa produktowa Suzuki wreszcie objęła Swifta (poprzednik na rynku był obecny rekordowe 22 lata). Najnowsza generacja tego modelu ma odpowiadać nowej filozofii marki, odzwierciedlać jej sportowe aspiracje i zaspokoić gusta bardziej wymagających klientów.