Od 9 października dostępne jest także w Polsce. Początkowo można kupować Smarta w Warszawie, w Galerii Centrum. Kolejne salony powstaną we Wrocławiu, w Sosnowcu, Gdyni i Poznaniu. Smart to 2-osobowe autko miejskie. Ma zaledwie 2,5 metra długości i 1,5 metra szerokości. Promień zawracania tylko 8,7 metra. Można nim zaparkować dosłownie wszędzie, także w poprzek, w luce o szerokości zaledwie 170-180 cm. Wyposażany jest w 3 silniki benzynowe o pojemności 0,6 litra, 3-cylindrowe, o mocach: 44, 54, lub 61 KM oraz w silnik wysokoprężny (turbodiesel z Common Railem) o mocy 40 KM. Wszystkie Smarty osiągają prędkość maksymalną 135 km/h. Jest ona przy tej wartości zablokowana elektronicznie. Malutki Smart to auto bezpieczne. Zapewnia to budowa nadwozia typu sandwich, wszystkie wersje wyposażane są w układ stabilizacji jazdy. Nie jest to, niestety, auto tanie. Najtańsza wersja z silnikiem benzynowym 44 KM kosztuje 8906 euro (ok. 36,5 tys. zł), a najdroższa (z dieslem) 11 956 euro (ok. 49 tys. zł).
Wejście Smarta na polski rynek
Długo, bo prawie 5 lat, trwało, zanim producent maleńkiego Smarta zdecydował się oficjalnie wejść na polski rynek. Autko zadebiutowało jesienią 1997 roku, w sprzedaży na Zachodzie jest od połowy 1998 roku.
Auto Świat
Wejście Smarta na polski rynek