Jego niewielkie wymiary zostaną docenione podczas przemieszczania się przez zatłoczone ulice miast i przy parkowaniu.Mimo iż polska premiera Fusiona odbędzie się za niespełna dwa tygodnie, już teraz można go spotkać na drogach. W zeszłym roku Ford sprzedał 55 egzemplarzy Fusiona. Producent kieruje auto do młodych rodzin mieszkających w mieście, a szczególnie zależy mu, abyspotkał się z dużym zainteresowaniem kobiet. Auto jest bardzo blisko spokrewnione z Fiestą. Większość rozwiązań technicznych, łącznie z silnikami i płytą podłogową, pochodzi od niej. Jednak Fusion przewyższa Fiestę pod względem wielkości bagażnika, którego pojemność wynosi 337 litrów. Wyżej niż w Fieście ma zamocowane siedzenia - wysoka pozycja kierowcy zapewnia lepszą widoczność we wszystkie strony.Do wyboru trzy silnikiDo napędu Fusiona posłużą trzy jednostki napędowe. Dwie 16-zaworowe benzynowe Duratec 1.4 (80 KM) i znane z Focusa 1.6 (100 KM). Nowoczesny diesel 1.4 Duratorq TDCi pracujący w systemie Common Rail rozwija moc 68 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm przy 1750 obr./min.Fusion wyglądem przypomina nieco małe auto terenowe. Można tak sądzić po prześwicie, który jest znacznie większy niż w Fieście. Zamiarem konstruktorów nie było jednak stworzenie auta do jazdy po bezdrożach, tylko wygodnego pojazdu mogącego pomieścić dużo bagażu.Atrakcyjna seria 100Klienci w wyposażeniu podstawowym auta (wersja Ambiente) otrzymają poduszkę powietrzną kierowcy o dwóch stopniach napełniania oraz wspomaganie układu kierowniczego.Fusion Ambiente z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l będzie kosztować 40,9 tys. zł. Diesel jest droższy o 8 tys. zł. Za poduszkę powietrzną pasażera i ABS trzeba dopłacić kolejno 1 tys. zł i 2,2 tys. zł w każdej odmianie wyposażeniowej. Wyjątek stanowić będzie odmiana Trend z przekładnią Durashift EST oraz limitowana seria 100 oparta na wersji Ambiente, która z airbagiem pasażera i ABS-em ma kosztować 42,5 tys. zł. Wersję X100 poszerzono jeszcze m.in. o klimatyzację (cena 45,3 tys. zł). Fusion 1.6 w wersji Trend będzie mógł być dostępny z automatyczną skrzynią biegów Durashift EST za 54,4 tys. zł.
Większa Fiesta
Wmaju do oferty Forda dołączy nowy model Fusion. Ten mały miejski samochód wielofunkcyjny łączy cechy minivana i SUV-u.