Zresztą francuskie auto również sprzedawane jest teraz w odświeżonej wersji. Kolejne modyfikacje Micry obejmują zarówno nadwozie, jak i układ napędowy. Rozszerzony został wybór opcji wyposażeniowych, więcej jest kolorów nadwozia i tapicerki, sylwetka stała się bardziej świeża. Zmieniono kształt reflektorów i lamp, nieco inny jest zderzak z tyłu, a krata wlotu powietrza nawiązuje teraz do słynnego w autach Nissana motywu rozwiniętych skrzydeł. Spore zmiany przeprowadzono też we wnętrzu małej Micry. Klienci mają do wyboru dwie opcje. Klasyczną w delikatnej tonacji kolorów oraz nowoczesną z jaskrawymi, mocno kontrastującymi ze sobą kolorami deski rozdzielczej, koła kierownicy, obić siedzeń i drzwi. W kieszeniach przednich drzwi znajdują się uchwyty na puszki lub butelki. Gałka dźwigni zmiany biegów, klamki oraz centralna konsola są wykończone w kolorze srebrnym. Odnowiona Micra oferowana jest w dwóch wersjach silnikowych. Jedną z nich jest znany już, bardzo oszczędny silnik o poj. 1.0 i mocy 60 KM oraz nowy o poj. 1.4 i mocy 82 KM. Zastępuje on dotychczasową jednostkę napędową o poj. 1,3 l. Nowy silnik zapewni małemu Nissanowi lepsze osiągi i jednocześnie charakteryzuje się ekonomicznym zużyciem paliwa i niską emisją szkodliwych substancji. W dalszym ciągu będzie to jeden z nielicznych samochodów oferowanych u nas z automatyczną skrzynią biegów typu CVT. Przeprojektowano ją tak, by zapewniała lepsze przyspieszenie i prędkość jazdy, ma także funkcję pełzania. Manualna 5-biegowa skrzynia również została mocno zmodernizowana. Producent zapewnia, że usprawniony został układ hamulcowy Micry. W droższych wersjach współdziała on z układem ABS oraz wspomaganiem i elektronicznym rozdziałem siły hamowania. Cena zmodernizowanej Micry wchodzącej na rynek ma być nieco wyższa od obecnego modelu.
Większe możliwości
Wiele wskazuje na to, że następca obecnej Micry będzie już wspólnym dziełem Nissana i Renault. Nowe auto zostanie zbudowane na tej samej płycie podłogowej co następca Renault Twingo.