Brytyjski wariant złomowania przewiduje dopłatę 2 tys. funtów przy zakupie nowego samochodu i złomowaniu starego, który ma przynajmniej 10 lat. Program ten będzie obowiązywał do lutego 2010 roku.

Producenci samochodów w Wielkiej Brytanii przeżywają okres kryzysu i zmniejszonej sprzedaży. Coraz mniej już pozostało tradycyjnych brytyjskich marek, bo tylko Mini, Land Rover, MG i Ford, do których dołączyli japońscy producenci (Honda, Toyota, Nissan). W pierwszym kwartale 2009 roku produkcja nowych samochodów w Wielkiej Brytanii spadła o 56,6 proc. na 183 010 pojazdów.

Według analityków przepisy o złomowaniu mogą spowodować zainteresowanie małymi modelami (podobnie jak w Niemczech), co jednak dla producentów oznacza mały zysk. Jednak właściciele starych samochodów mają do dyspozycji znacznie mniej pieniędzy i kupują w większości tanie auta.

Przepisy z złomowaniu i dopłatach wprowadziło już dziewięć krajów europejskich. W miniony piątek także taki projekt przyjęli czescy posłowie, ale terminu wprowadzenie jeszcze nie podano. W Polsce wciąż trwa dyskusja na ten temat…