Antara GTC robi wrażenie! 3-drzwiowy koncept w dziennym świetle wygląda jeszcze lepiej niż w blasku salonowych reflektorów. Skrót GTC oznacza tym razem Gran Turismo Crossover, czyli połączenie SUV-a z coupé. Efekt ten uzyskano dzięki opadającej linii dachu oraz wyeliminowaniu środkowego słupka. 5-drzwiowa wersja Antary zostanie wprowadzona do sprzedaży pod koniec 2006 roku. Prezentowana odmiana miała być pierwotnie tylko autem pokazowym, ale po entuzjastycznym przyjęciu na salonie we Frankfurcie niewykluczone, że Opel zdecyduje się na produkcję seryjną. Mierzącego 4,53 m długości crossovera osadzono na 20-calowych alufelgach, które dzięki wypukłym, silnym nadkolom sprawiają wrażenie jeszcze większych. Mimo tego wszystkie proporcje nadwozia auta są znakomite i nigdzie nie widać stylistycznych wpadek. Na przednich błotnikach i masce punktami przyciągającymi wzrok są chromowane wloty powietrza. Atrakcyjnie prezentują się też umieszczone na progach końcówki rur wydechowych. Antara wywołała aplauz na salonie we FrankfurcieW tylnej lampie pod jednym kloszem umieszczono okrągły reflektor świateł pozycyjnych, stopu i kierunkowskazów oraz dwa rzędy diod LED odpowiedzialnych za światła cofania. Ciekawym pomysłem jest sposób otwierania tylnej klapy. Dzięki zastosowaniu pantograficznego zawiasu, chcąc otworzyć pokrywę bagażnika, nie musimy już robić krok do tyłu - maska najpierw unosi się pionowo, by potem klasycznie podnieść się do góry. Jeszcze nowocześniej wygląda wnętrze. Stylista odpowiedzialny za GTC Kurt Beyer mówi o uniwersalności wynikającej z napędu 4x4 i stylu klasy wyższej. Dwa wskaźniki sprawiają wrażenie głęboko osadzonych w desce rozdzielczej. Efekt ten potęguje dodatkowo turkusowe podświetlenie. We wnętrzu koncepcyjnego GTC umieszczono 4 niezależne fotele (przednie z regulacją elektryczną), ale to rozwiązanie raczej nie zachowa się w aucie seryjnym. Co innego przód z charakterystycznymi elementami ostatnich modeli Opla. Firma z Rüsselsheim chce sprzedawać w Europie od 40 do 50 tys. sztuk Antary. Czy jednak 3-drzwiowa wersja wejdzie do produkcji? Opel ostatnio udowania, że nie boi się odważnych decyzji. Świetnym przykładem jest Astra GTC, która w stosunku do zapowiadającego ją konceptu zmieniła się niewiele. Miejmy nadzieję, że z Antarą GTC będzie podobnie.