Test satysfakcji właścicieli samochodów został przeprowadzony we współpracy z niemieckim magazynem „Auto Test", który zajmuje się tematyką motoryzacyjną. Badanie uwzględniało wrażenia kierowców dotyczące: jakości samochodu, wyglądu, zadowolenia z serwisu oraz kosztów użytkowania. J.D. Power określa wyniki na podstawie czterech kategorii, z których największe znaczenie ma atrakcyjność auta, następnie jakość, koszty użytkowania i zadowolenie z serwisu.

Ankietą zostało objęte 113 modeli i 27 marek samochodów. Stan licznika badanych pojazdów wynosił średnio 30 tys. kilometrów.

Wyniki przedstawiono w ośmiu klasach - kolejno według miejsc w rankingu:

Kompakty - Toyota Corolla, Toyota Auris, BMW serii 1.

Klasa średnia - Renault Laguna, Toyota Prius, Honda Accord, Mazda 6.

Minivany - Skoda Roomster, VW Sharan, Mercedes klasy B, Toyota Corolla Verso, VW Golf Plus.

SUV-y - Nissan Qashqai, Mercedes klasy M, Hyundai Tucson.

Klasyfikacja producentów (100 % to maksimum):

1. Daihatsu - 84,3% 2. Alfa Romeo - 83,5% 3. Mercedes - 83,5% 4. BMW - 83,4% 5. Audi - 83,1% 6. Toyota - 83,1% 7. Mazda - 83,0% 8. MINI - 83,0% 9. Skoda - 83,0% 10. Honda - 82,9% 11. Volvo - 81,9% 12. Mitsubishi - 81,6%

Średnia - 81,4% 13. Dacia - 81,0% 14. Volkswagen - 81,0% 15. Suzuki - 80,8% 16. Nissan - 80,6% 17. Seat - 80,5% 18. Renault - 80,1% 19. Citroën - 79,8% 20. Hyundai - 79,7% 21. Ford - 79,6% 22. Kia - 79,0% 23. Opel - 79,0% 24. Peugeot - 79,0% 25. Fiat - 77,8% 26. Chevrolet - 77,5% 27. Smart - 77,2%