Od początku produkcji Yaris znalazł 750 tys. nabywców. Auto zostało uhonorowane tytułem "Car of the Year 2000". Ponadto w statystykach niemieckiego TÜV (Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego) dokonującego przeglądów technicznych (rejestracyjnych) model ten w ubiegłym roku zajął pierwsze miejsce w grupie aut do 3 lat. Przy takich sukcesach nie warto nic poprawiać. Dlatego też Toyota zdecydowała się jedynie na przeprowadzenie niewielkich zmian w nowym modelu. Bryła nadwozia pozostała taka sama. Przeprojektowano jedynie reflektory przednie, które przypominają teraz kształtem łzę. Tym samym zmodernizowano zderzak przedni i atrapę chłodnicy. Z tyłu pojazdu zmiany jeszcze trudniej zauważyć. Tylne światła są wyraźniejsze, a zderzak ma nieco zmieniony kształt. Po bokach wzmocniono go nakładkami zapobiegającymi ewentualnym obtarciom przy parkowaniu. Nowy Yaris dostępny będzie w pięciu kolorach: Silver Metallic, Khaki Greek, Mica Metallic, Blue Metallic i Pale Blue Metallic. W opcji pojawią się lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia. Kilka nowych detali we wnętrzuPrzy zmianach w środku auta skupiono się na zwiększeniu ilości elementów podnoszących komfort i estetykę. Na desce rozdzielczej pojawił się panel sterowania nawiewem ze srebrnymi akcentami. Klamki wewnętrzne, gałkę dźwigni zmiany biegów i przycisk zwalniający hamulec ręczny pokryto chromem.Zmieniono materiały wykończeniowe, dzięki czemu deska rozdzielcza nie odbija się w przedniej szybie. Poprawiono nieznacznie czytelność i ergonomię kontrolek i przełączników. W najbogatszej wersji wyposażeniowej Sol na skórzanym kole kierownicy pojawiły się przyciski sterowania funkcjami radioodtwarzacza. W modelu T Sport przełączniki ogrzewania i otwierania okien są teraz okrągłe, a na podstawce dźwigni zmiany biegów pojawiło się logo T Sport. Zwolennicy trzydrzwiowych modeli doczekali się mechanizmu przywracającego kąt odchylenia oparcia po jego uprzednim złożeniu. W opcji oferowane będzie elektryczne podgrzewanie foteli przednich. Tylną, dzieloną kanapę zaopatrzono w trzy trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.Mały diesel w Yarisie W nowym modelu rozszerzono gamę jednostek napędowych. Montowane będą nadal trzy znane silniki benzynowe: 1.0 (68 KM), 1.3 (87 KM) i 1.5 (105 KM). Jednostki 1.0 i 1.5 otrzymały nowy układ wydechowy, zmieniono także elementy układu korbowo-tłokowego. Istotną zmianą jest nowy komputer sterujący pracą jednostek. Najmocniejszy silnik nie będzie jednak dostępny w Polsce. W ofercie pojawiła się za to nowoczesna jednostka wysokoprężna 1.4 D-4D. Wyposażony w system Common Rail i intercooler ma moc 75 koni mechanicznych. Benzynowe jednostki spełniają normę emisji spalin Euro IV, a silnik Diesla Euro III. Wszystkie wersje silnikowe Yaris i Verso wyposażone są w manualne, 5-biegowe skrzynie przekładniowe.Nowość w Yarisie to dwie automatyczne skrzynie biegów oferowane z benzynowymi jednostkami. Z silnikiem 1.0 dostępna będzie 5-stopniowa, automatyczna przekładnia z trybem sekwencyjnej zmiany biegów. Do 1.3 przewidziano klasyczny 4-stopniowy automat.Konstruktorzy nowego Yarisa zaingerowali także w zawieszenie. Nie zmieniali jego budowy, ale zmodyfikowali nastawy elementów resorujących i amortyzatorów.Poprzedni model Yarisa miał bezpieczną konstrukcję nadwozia. W testach zderzeniowych Euro-NCAP przyznano mu w 1999 roku wysoką notę (cztery gwiazdki). Toyota w modelu 2003 postanowiła poprawić jeszcze poziom bezpieczeństwa. Auto oprócz dwóch czołowych airbagów otrzymało dodatkowe boczne poduszki powietrzne. W dziedzinie bezpieczeństwa biernego także zrobiono krok naprzód. Wszystkie modele zostaną wyposażone seryjnie w ABS z EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania). Systemy VSC (odpowiednik ESP) i TRC (kontroli trakcji) oferowane będą tylko w wersji najmocniejszej 1.5 T Sport.Pięć wersji wyposażeniowychPodstawowa Base ma m.in. ABS z EBD, 13-calowe koła, komputer pokładowy, airbag kierowcy, radioodtwarzacz kasetowy, pięć 3-punktowych pasów bezpieczeństwa. Wersja Base przewidziana jest tylko przy silnikach 1.0 i 1.4 D-4D z manualną skrzynią biegów. Kolejna wersja wyposażeniowa nosi nazwę Terra. Prócz elementów z pakietu Base ma dodatkowo lakierowaną atrapę chłodnicy, 14-calowe koła, szare listwy na zderzakach i wspomaganie układu kierowniczego. Wersja ta oferowana jest z silnikami 1.0 także z automatyczną skrzynią biegów, 1.3 i 1.4 D-4D. Wersja wyposażeniowa bogatsza dodatkowo o airbag pasażera, radioodtwarzacz CD nosi nazwę Terra Plus. Dostępna będzie z tą samą gamą jednostek napędowych co wersja Terra.Do wszystkich wersji silnikowych przewidziano pakiet Luna. W porównaniu z wersją Terra Plus dodatkowo znajdziemy w nim: centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie, lakierowane lusterka i listwy ochronne na zderzakach, regulację wysokości fotela, pakiet srebrny (panel sterowania nawiewem, chromowane klamki wewnętrzne i obwódka gałki zmiany biegów). Topowa wersja Sol ma dodatkowo elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, boczne airbagi, skórzaną kierownicę ze sterowaniem radiem, światła przeciwmgielne. Wersja ta przewidziana jest do wszystkich silników prócz 1.0 z manualną skrzynią biegów.Za trzydrzwiową, podstawową wersję 1.0 Base trzeba zapłacić 34 300 zł. Model 1.3 Terra kosztuje 38 400 zł. Yaris z sinikiem 1.4 D-4D i wyposażeniem topowym Sol to wydatek 50 100 zł. Dodatkowa para drzwi wymaga dopłaty 1400 zł.
Galeria zdjęć
Wizyta u kosmetyczki
Wizyta u kosmetyczki
Wizyta u kosmetyczki
Wizyta u kosmetyczki
Wizyta u kosmetyczki
Wizyta u kosmetyczki
Wizyta u kosmetyczki
Wizyta u kosmetyczki