Logo
WiadomościAktualnościWłoski luksus dla nowych elit

Włoski luksus dla nowych elit

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Włoski styl i elegancja znane są na całym świecie. I w takim właśnie stylu skrojona została nowa flagowa limuzyna Lancii - Thesis.

Włoski luksus dla nowych elit
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Włoski luksus dla nowych elit

Nikt nie zaprzeczy, że już na pierwszy rzut oka dostrzegamy dzieło włoskich stylitów. Chrakterystyczna dla nich linia nadwozia umiejętnie łączy dostojny i sportowy charakter. Wiele elementów dodaje lekkości temu przecież wielkiemu autu. Typowy dla Włochów styl najbardziej uwidacznia się we wnętrzu Thesis i to w każdym szczególe. Nie brak tu zatem finezyjnych kształtów, elegancji i szyku - dodatki z prawdziwego drewna na drzwiach i desce rozdzielczej oraz wokół dźwigni zmiany biegów, obudowa konsoli środkowej z imitacji magnezu, wysokiej jakości tkanina na siedzeniach i obiciach drzwi. Pod względem stylistycznym Thesis pozytywnie wyróżnia się na tle swoich konkurentów produkowanych w Niemczech. Bez kluczykaLimuzyna adresowana jest do przedsiębiorców, menedżerów, ludzi z elit politycznych. Dlatego też konstruktorzy przywiązali dużą wagę nie tylko do jakości wykończenia, ale też do elementów świadczących o wysokim komforcie podróży i bezpieczeństwie. Samochód otwiera się bez kluczyka. Kierowca musi jednak mieć przy sobie pilota oprawionego w elegancką skórę. Silnik uruchamia się zamocowanym na stałe w stacyjce pokrętłem. Standardem jest elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy z pamięcią ustawionej pozycji. W wyposażeniu standardowym mają być dwie poduszki powietrzne z przodu, cztery boczne i dwie kurtyny. Siedzenie pasażera wyposażone jest w czujnik obecności osoby na tym fotelu. Szyby boczne są dwuwarstwowe (EPG) z błoną plastikową w środku, co nie tylko chroni przed włamaniem, ale też wycisza wnętrze limuzyny. Techniczne innowacjeW tej klasie samochodu nawiew klimatyzacji jest podzielony na przód i tył, a system AQS czuwa nad jakością powietrza we wnętrzu. Siedzenia wyposażone są w system masażu i mikrowentylacji. Znany już z innych aut produkowanych przez Grupę Fiata Connect umożliwia wezwanie pomocy drogowej, znalezienie hotelu czy uzyskanie informacji o sytuacji na drogach. Normalną rzeczą jest tu automatyczne włączanie świateł (biksenonowe) w zależności od tego, jak ciemno jest na zewnątrz, oraz wycieraczek szyb przednich. Radar Cruise Control dostosowuje prędkość naszej limuzyny do samochodów jadących przed nami. Przy zjazdach z wzniesień nad bezpieczeństwem czuwa system MSR, automatycznie przyhamowujący samochód. Przy parkowaniu pomagają sensory z przodu i z tyłu. Po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi kierowcy automatycznie włącza się hamulec ręczny (EPB). Hamulec zwalnia się sam, kiedy kierowca chce ruszyć i doda lekko gazu.W niektórych wersjach wyposażenia w szyberdachu umieszczone są baterie słoneczne dostarczające energię dla klimatyzacji podczas postoju. Jest to szczególnie przydatne wówczas, kiedy samochód stoi na nasłonecznionym parkingu. Dzięki temu rozwiązaniu klimatyzacja działa nawet przy wyłączonym silniku, a pasażerowie wsiadają do przyjemnie schłodzonego auta. Trzeba przyznać, że rzeczywiście konstruktorzy postarali się o zapewnienie wyjątko-wego komfortu. Jeśli właściciel Thesis będzie wożony na tylnym prawym siedzeniu, to ma do dyspozycji pilota pozwalającego mu sterować systemem audio, nawigacją i klimatyzacją, fotel przed sobą odsuwa do maksimum i w wygodnej pozycji jedzie jak lord. Jeśli jest wysoki, może mieć niezbyt wiele miejsca nad głową. Zwłaszcza wtedy, kiedy ma zaciągniętą roletę tylnej szyby. Pierwsze zamówieniaPełna produkcja (25 tys. aut rocznie) rozpocznie się w 2003 roku. Już teraz trwają intensywne prezentacje samochodu dla potencjalnych klientów. W nadchodzącym roku powinno się znaleźć około 7 tys. nabywców. Najwięcej z Włoch, ale są już pierwsze zamówienia z Niemiec i Francji. O chętnych w Polsce na razie się nie mówi. Póki co nasi notable będą jeździć Lanciami Kappa. Wiadomo jednak, że mają one już duże przebiegi i powinny być wymienione na nowe limuzyny. Ale czy zastąpi je właśnie Thesis?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: