Obejmuje on większość firm z tego segmentu. Wynika z niego, że włoski magazyn Nissana w Capena (niedaleko Rzymu) osiągnął w ubiegłym roku najwyższą wydajność wśród europejskich magazynów tego typu.

Wyniki magazynu w Capena były znakomite. Od 2003 roku wydajność wzrosła ponad dwukrotnie. Z 14. miejsca w 2006 roku magazyn awansował na 3. miejsce w 2007 roku, następnie na 2. w 2008 roku i wreszcie w ankiecie przeprowadzonej w 2009 roku zajął pierwsze miejsce!

Ten zadziwiający wzrost wydajności osiągnięto dwoma sposobami: dzięki pracy zespołowej i technologii. Włoski magazyn Nissana zawsze działał jako grupa, której członkowie, podobnie jak zawodnicy w drużynie piłkarskiej, spontanicznie pomagają sobie przejmując część obowiązków od osób nadmiernie obciążonych pracą. Stosując takie podejście, grupa osiągnęła efektywność na poziomie zespołu Formuły 1.

Od strony technologicznej Nissan Italia opracowała unikatowy system oparty na sieci wi fi, w której działają bezprzewodowe terminale i skanery stanowiące wyposażenie każdego magazyniera. Dzięki takiemu rozwiązaniu jedna osoba może obsłużyć większą liczbę zamówień w krótszym czasie, ponieważ otrzymuje je w czasie rzeczywistym i nie musi po każde z nich wracać do bazy. System jest elastyczny, co pozwala magazynierowi zoptymalizować realizację zadań na dany dzień.

Włoski oddział Nissana jest oczywiście bardzo dumny z wyników rankingu, które są kolejnym sukcesem obok faktu, że sieć dealerska tej marki już przez dwa lata z rzędu jest uznawana za najlepszą pod względem zadowolenia klientów.

Nissan zatrudnia około 13 500 osób w europejskich strukturach działów projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W roku kalendarzowym 2008 firma sprzedała 601 647 pojazdów na 40 rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej, w tym w Rosji. W tym samym czasie firma wyprodukowała łącznie 539 580 pojazdów w zakładach w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.