W rezultacie w koncernie Fiata uznano, że trzeba zapomnieć o nazwie i powrócić do tej z lat 90. Pierwsze Bravo, które pojawiło się w 1995 roku, miało śmiałe stylistycznie 3-drzwiowe nadwozie. Debiutująca równocześnie 5-drzwiowa Brava otrzymała zupełnie zmieniony tył. Stylistycznie Bravo podąża szlakiem przetartym przez Grande Punto. Pokrewieństwo zdradzają sylwetki, proporcje, kształty reflektorów. Jednocześnie gdy porównać oba auta z boku, rzucają się w oczy duże gabaryty Bravo, które ma aż 4,34 m długości, a więc o 31 cm więcej niż Grande Punto (i o 8 cm więcej niż 5-drzwiowe Stilo). 2,6-metrowy rozstaw osi, szerszy od Punto o 9 cm i taki sam jak w Stilo, obiecuje przestronność wnętrza. Pojemny będzie także bagażnik - jego wielkość zgodnie z zapowiedzią Fiata ma być zbliżona do 400 l, co w tym segmencie jest doskonałym wynikiem.Wraz z Bravo zostały zaprezentowane turbodoładowane silniki benzynowe 1.4 T-Jet osiągające 120 i 150 KM. Podstawowym silnikiem to 90-konny 1.4 oraz znane z innych modeli Fiata turbodiesle Common Rail 1.9 Multijet o mocy 120 i 150 KM.O powodzeniu Bravo zadecydują najbliższe miesiące. Jeśli cena będzie niewygórowana, a i tu miejmy nadzieję nauka ze zbyt drogim Stilo nie pójdzie w las, auto powinno zyskać zapowiedziany nazwą aplauz. Wydaje się, że jedynym, co może poważnie zagrozić sukcesowi nowego Fiata, jest kiepska opinia o jakości produktów włoskiego koncernu. Oprócz konkurencyjnej ceny Bravo powinno więc mieć odpowiednio zachęcające warunki gwarancyjne.
Galeria zdjęć
Włoski styl
Włoski styl
Włoski styl
Włoski styl
Włoski styl
Włoski styl
Włoski styl