Metropolis to limuzyna o interesującym designie i harmonijnych liniach, której koncepcja nawiązuje do wielkości i dynamizmu wielkich aglomeracji. Prototyp zaprojektowany został od początku do końca przez międzynarodową ekipę designerów pracujących w Szanghaju od 2008 roku.
Metropolis łączy w sobie luksus oraz wizerunek Créative Technologie. Stanowi odpowiedź na główne hasło pawilonu francuskiego, które brzmi "zmysłowe miasto". Zwiedzający Wystawę EXPO będą mogli teraz zobaczyć pojazd, który w założeniu ma spełniać najnowsze oczekiwania klientów. Obok np. hydroaktywnego zawieszenia w aucie zastosowano hybrydowy układ napędowy plug-in.
Światowa Wystawa w Szanghaju jest dla Citroën bardzo ważna - Chiny, aktualnie pierwszy pod względem wielkości sprzedaży rynek na świecie, stał się dla marki drugim rynkiem zbytu. W 2009 roku francuski koncern osiągnął w tym kraju rekordowy wynik, odnotowując wzrost sprzedaży o ponad 57 procent.
METROPOLIS - PRAWDZIWY SAMOCHÓD XXI WIEKUTrójbryłowa sylwetka, wymóg konieczny w Chinach w tym segmencie,ma 5.30 metra długości, 2 metry szerokości i 1.4 metra wysokości. Pojazd jest w kolorze "Pearl Silk" - jego intensywność uzależniona od natężenia światła, uwydatniając wypukłości i dopracowane detale. Mocny akcent aerodynamicznej sylwetki stanowią przednie nadkola.
Chromowany element ozdobny usytuowany w górnej części szyb bocznych, biegnący daleko ku tyłowi pojazdu, optycznie wydłuża kabinę. Tylna boczna trójkątna szyba, dzięki zastosowaniu niewidocznej ramy eliminuje wrażenie ociężałości i stanowi dodatkowe źródło światła. To niewątpliwy ukłon w stronę kultowego modelu DS.
Przód modelu Metropolis z osłoną chłodnicy w kształcie latawca oraz wydłużonymi lampami reflektorów może się podobać. Z kolei tył łączy szerokość i stabilność, a wklęsła tylna szyba i profil bagażnika obejmującego aktywny spojler, podkreślają opływowy kształt prototypu. Światła w kształcie bumerangów z zachodzącymi na siebie elementami stanowią oryginalny akcent nadwozia.
Design wnętrza inspirowany był wachlarzem i chińskimi strunowymi instrumentami muzycznymi ("GU ZHENG"). W Chinach, to symbol ludzi światłych i wykształconych. Luksus wyrażony został w nowatorski i orientalny sposób.
Dzięki zastosowaniu hybrydowego układu napędowego plug-in, Metropolis zachowuje równowagę pomiędzy odpowiedzialną postawą proekologiczną i przyjemnością z jazdy. Samochód wyposażony został w zawieszenie Hydractive. Umożliwia ono utrzymanie stałego prześwitu poprawiając aerodynamikę, a tym samym ograniczając poziom emisji CO2.
Hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia możliwość funkcjonowania w różnych trybach: całkowicie elektrycznym (przy ruszaniu, w mieście podczas jazdy z małą prędkością i przy zwalnianiu): dzięki silnikowi elektrycznemu rozwijającemu moc od 55 KM (40 kW), która może osiągnąć maksymalnie 95 KM (70 kW); w trybie całkowicie spalinowym (podczas jazdy z ustabilizowaną prędkością, gdy silnik osiąga optymalną wydajność): dzięki silnikowi benzynowemu 2,0 V6. Silnik ten rozwija moc 272 KM (200 kW), a jego stały maksymalny moment obrotowy wynosi 375 Nm.
Trzeci tryb to połączenie obydwu silników: w fazach przyspieszenia dla szybkiego wzrostu mocy (funkcja "overboost"), aby osiągnąć maksymalną moc 460 KM (345 kW) i moment obrotowy wynoszący 430 Nm. Gdy wymagają tego warunki włącza się napęd na cztery koła.
Zastosowany układ napędowy umożliwia uzyskanie poziomu emisji CO2 na poziomie 70 g/km i zużycie paliwa na poziomie 2,6 l/100 km.
Prototyp wyposażono w mechaniczną, elektronicznie sterowaną, 7-przełożeniową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.