Najnowsze wcielenie wyczynowej Dacii zostało stworzone do wygrywania pojedynków na lodowej nawierzchni. Za kierownicą Lodgy Glace będzie zasiadał Alain Prost, który już wcześniej miał do czynienia z Dacią, poprzednio był to model Duster Glace. Drugie auto wystawione do zawodów będzie prowadzone przez jego syna Nicolasa Prosta oraz Evana Stievenarta.
Radzimy, jak uniknąć skrobania szyb
Dacia Lodgy Glace tak jak jej poprzednik została zbudowana zgodnie z homologacją dla aut startujących w Trophée Andros.
Auto otrzymało silnik opracowany przy współpracy Nissana i Renault, to V6 o mocy maksymalnej 355 KM, a maksymalny moment obrotowy to 360 Nm osiągany przy 5500 obr./min. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sekwencyjnej. Przedni i tylny dyferencjał jest wyposażony w tzw. szperę. Również cztery koła są skrętne. Tarcze hamulcowe na przedniej osi mają średnice 300 mm, a z tyłu 265 mm oraz czterotłoczkowe zaciski.
Masa auta to zaledwie 950 kg, a zbiornik paliwa pomieści 25 litrów.