Dla Seata najbliższe wyścigi to początek odliczania przed próbą powtórzenia ubiegłorocznego sukcesu i zdobycia obydwu tytułów mistrzowskich.

Tor w Oschersleben jest jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających obiektów dla Seat Sport, a zespół musi zmierzyć się koniecznością przeformułowania swoich celów. W trakcie letnich testów zespół intensywnie pracował nad wyborem optymalnych nastawów na sesję kwalifikacyjną, aby uzyskać jak najlepsze miejsca na starcie wyścigu, które pozwolą na wykorzystanie skuteczniejszych opcji taktycznych. Pierwszym krokiem do zwycięstwa są najlepsze wyniki w kwalifikacjach.

Jaime Puig, Dyrektor Seat Sport: „Wskutek zmian wprowadzonych przez Biuro FIA w stosowaniu reguł technicznych nasze samochody straciły na dynamice w porównaniu z początkiem sezonu. Będziemy musieli mocno się postarać, aby przezwyciężyć ten handicap, a utrzymanie pozycji lidera do końca mistrzostw będzie wymagało jeszcze lepszej pracy zespołowej”.

Cel na pozostałe wyścigi to unikanie błędów, ponieważ na ich poprawianie jest coraz mniej czasu. Im bliżej finału tym mistrzostwa stają się bardziej ekscytujące – ale jednocześnie rośnie napięcie i wymagana jest większa odpowiedzialność.

Xavi Serra, główny inżynier wyścigów: „Finałowe wyścigi mistrzostw to bez wątpienia potężne wyzwanie. Tym większe, że naszym głównym celem jest wprowadzenie pięciu samochodów zespołu do drugiej sesji kwalifikacyjnej. Dlatego w czasie letnich przygotowań na Zolder i Magny Cours koncentrowaliśmy się na wyborze nastawów, które zapewnią modelowi Leon TDI najlepsze osiągi w sesjach kwalifikacyjnych”.

Yvan Muller i Gabriele Tarquini prowadzą w mistrzostwach z pięciopunktową różnicą między nimi, ale Augusto Farfus ma na koncie tylko o jeden punkt mniej od Włocha. Rickard Rydell jest czwarty w klasyfikacji ogólnej. W pierwszej dziesiątce kierowców utrzymują się też Tiago Monteiro i Jordi Gené. W klasyfikacji producentów Seat jest lepszy od BMW o 10 punktów. W obydwu przypadkach jest to jednak przewaga minimalna.

Yvan Muller: „Ostatnia faza sezonu, która zaczyna się w Niemczech, będzie emocjonująca dla wszystkich, ale moim zdaniem zespół Seata czeka duży wysiłek. Sądzę, że będzie nawet trudniej niż przed rokiem ze względu na wyrównany poziom wszystkich zawodników. Jestem jednak przygotowany do obrony mojego tytułu i jak zwykle zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby znów zwyciężyć”.

Gabriele Tarquini: ”Sytuacja bardzo przypomina tę sprzed roku i moim zdaniem o wyniku mistrzostw zadecyduje ostatni wyścig w Makao. Marzę o tym, aby zawalczyć o mistrzostwo razem z moim kolegą z zespołu Yvanem Mullerem, ale w tym roku Augusto Farfus jest silniejszy niż kiedykolwiek i to on może być faworytem. Jeżeli chodzi o poszczególne tory – Seat Leon doskonale radzi sobie w Imola i Makao. Za to BMW może być naprawdę szybkie w Oschersleben i Okayamie”.

Tor w Oschersleben leży niedaleko Magdeburga w północnych Niemczech i budzi przyjemne wspomnienia w zespole Seata. Rickard Rydell odniósł tu pierwsze zwycięstwo w 2004 roku. Były to mistrzostwa Europy, w których zawodnik startował modelem Seat Toledo Cupra. Trzy lata później na tym samym torze pierwsze zwycięstwo odniósł Yvan Muller w samochodzie Seat Leon TDI.

Harmonogram

Sobota, 5 września8:45 – 9:15: Wolny trening11:00 – 11:30: Wolny trening15:15 – 15:50: Sesja kwalifikacyjna

Niedziela, 6 września9:15 – 9:30: Rozgrzewka 12:50: Pierwszy wyścig, 14 okrążeń, start lotny 15:05: Drugi wyścig, 14 okrążeń, start zatrzymany