Kierowcajeżdżący bezpiecznie, to kierowca wypoczęty. Jak powinny byćplanowane i budowane parkingi? Jak powinien wyglądać układ miejsc doparkowania? Gdzie zlokalizować miejsca dla autobusów, aby ichpasażerowie byli bezpieczni? Czego brakuje kierowcom ciężarówek? Natakie między innymi pytania starali się odpowiedzieć uczestnicyspotkania w opolskim oddziale GDDKiA na temat parkingów przyprojektowanych obwodnicach na Opolszczyźnie. - Uwagi policjantów, strażaków, przewoźników, kierowców - wszystkichużytkowników parkingów chcemy uwzględnić już na etapie projektowania,aby uniknąć sytuacji, w której po oddaniu inwestycji do użytku ktośmógłby stwierdzić, że na parkingu coś można było wykonać bardziejfunkcjonalnie - mówi Marcin Bronkiewicz, naczelnik Wydziału Dokumentacjiw opolskim oddziale. - Cenne jest dla nas poznanie spostrzeżeń służbkontrolnych wynikających z ich praktyki zawodowej. Ważne jest bezpieczeństwo pasażerów autobusów zatrzymujących się na parkingach i kierowców ciężarówek.- Równie ważne, jak kontrolowanie przestrzegania dopuszczalnej wagiciężarówek, jest zapewnienie godnych warunków odpoczynku dla ichkierowców, a więc pamiętajmy o toaletach z prysznicami - powiedziałJózef Stelmachowski z Opolskiego Zrzeszenia Przewoźników Drogowych. -Apeluję też do projektanta i inwestora, aby dobrze przemyśleli proporcjew liczbie miejsc postojowych dla osobówek i ciężarówek. Teraz jestczęsto tak, że w nocy aut osobowych prawie nie ma na parkingach, aciężarówek jest tak dużo, że brakuje dla nich miejsc.Projektanci obwodnicy Nysy i oraz północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźlamają teraz czas na dostosowanie swoich projektów do uwag przekazanych wczasie spotkania. Wnioski będą także uwzględnione w przygotowywaniuprojektu obwodnicy Niemodlina.Na zdjęciu: miejsce obsługi podróżnych przy autostradzie A4