Hybrydowy Auris jest piątym po Yarisie Hybrid, Priusie, Priusie Plug In, oraz Priusie Plus w pełni hybrydowym samochodem Toyoty dostępnym na polskim rynku.

Każdy może wygrać hybrydowego Aurisa

W sobotę 13 kwietnia rusza 3-miesięczny konkurs jazd ekonomicznych, w którym główną nagrodą jest Toyota Auris Hybrid. Każdy, kto odwiedzi Autoryzowaną Stację Dilerską Toyoty będzie mógł odbyć jedną jazdę konkursową, podczas której sprzedawca sprawdzi na stałym dla wszystkich uczestników danej stacji odcinku trasy średnie spalanie oraz czas przejazdu i dystans. Jazdę konkursową można odbyć tylko raz, nie można do niej podchodzić na innej stacji.

W czasie trwania całego konkursu (od 13 kwietnia do 15 czerwca 2013 r.) w każdej stacji wyłoniony zostanie najlepszy uczestnik. Zostanie on zaproszony do wzięcia udziału w finale, który odbędzie się 29 czerwca na torze w podwarszawskim Sochaczewie.

Jazda finałowa będzie różnić się od jazdy w pierwszym etapie tym, że organizator określi minimalny czas, w którym należy pokonać trasę. Jeżeli Twoje spalenie okaże się najniższe i czas przejazdu najkrótszy, to pozostanie nam tylko pogratulować Ci wygrania nagrody głównej: Nowej Hybrydowej Toyoty Auris.

Równocześnie ze startem konkursu zostanie uruchomiona strona poznajhybrydy.pl , gdzie w zakładce "Ranking" będzie można sprawdzić swój wynik i porównać go z wynikami innych. Na właścicieli najlepszych wyników danego miesiąca również czekają nagrody - torba sportowa Auris Hybrid, torba fitness Auris Hybrid, termos z logo Hybrid Synergy Drive.

Tylko 3,7 l/100 km w mieście

Sercem zespołu napędowego Aurisa Hybrid jest silnik elektryczny zasilany akumulatorami niklowo metalowymi, współpracujący z jednostką benzynową o pojemności 1,8 l. Łączna moc systemu hybrydowego wynosi 136 KM, co daje Aurisowi przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,9 s, oraz prędkość maksymalną 180 km/h.

Auris Hybrid, podobnie jak pozostałe modele hybrydowe Toyoty, wyróżnia się rekordowo niskim zużyciem paliwa i emisją CO2. Pojazd zużywa w mieście zaledwie 3,7 l/100 km, będąc najbardziej oszczędnym samochodem kompaktowym na rynku.

W trybie w pełni elektrycznym, w którym można pokonać dystans do 2 km przy prędkości do 50 km/h, Auris Hybrid nie zużywa paliwa, oraz nie emituje CO2, cząstek stałych, oraz NOx. System hybrydowy nowego Aurisa został zaprojektowany w taki sposób, aby w ruchu miejskim możliwie często eliminować pracę silnika spalinowego i pozwalać użytkownikowi poruszanie się w trybie elektrycznym.

Ceny nowej Toyoty Auris rozpoczynają się od 84 900 zł za kompletnie wyposażony pojazd. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in. automatyczna skrzynia biegów, 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji,  system wspomagający pokonywanie podjazdów, światła do jazdy dziennej typu LED, felgi aluminiowe, klimatyzacja automatyczna, system multimedialny Toyota Touch, czy system audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

W stosunku do analogicznie wyposażonej Toyoty Auris z silnikiem benzynowym 1.6 i skrzynią automatyczną CVT, dopłata do wersji hybrydowej wynosi 10 tys. zł. Kwota ta, dzięki niższemu zużyciu paliwa wersji hybrydowej, zwraca się po przejechaniu 50 tys. km. Auris hybrydowy jest objęty 5-letnią gwarancją na system hybrydowy, oraz 10-letnią rozszerzoną gwarancją na akumulatory układu.