Logo
WiadomościAktualnościWytworny minivan

Wytworny minivan

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Przybył nowy konkurent w segmencie małych vanów - Lancia Musa. Choć wymiary zewnętrzne wskazują, że będzie to bezpośredni konkurent Opla Merivy, Fiata Idei, Forda Fusiona, tak jednak chyba się nie stanie.

Wytworny minivan
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Wytworny minivan

Oprócz oryginalnej stylistyki nadwozia nowy model Lancii przewyższa klasowych rywali poziomem wyposażenia i jakością materiałów wykończeniowych. Skórzana tapicerka, drewniane i chromowane elementy wnętrza to materiały znane raczej z luksusowych limuzyn niż małych aut. Indywidualny charakter wnętrzu Musy nadaje także niecodzienny design kokpitu oraz staranny dobór kolorów. Lista elementów wyposażenia (standard+opcje) jest tak szeroka, że nie powstydziłby się jej niejeden flagowy model. W małej Lancii znajdziemy m.in.: "inteligentne" wycieraczki, światła z funkcją Follow Me Home, tapicerkę skórzaną, czujnik zmierzchu, dwustrefową klimatyzację, tempomat, ESP, czujnik ciśnienia w oponach, instalację hi-fi Bose, nawigację.Minivan Lancii jest również wysoce funkcjonalny. Dźwignia zmiany biegów znajduje się pośrodku deski rozdzielczej, kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach, siedzisko fotela kierowcy może zmienić położenie także na wysokość, a oparcie ma wybrzuszenie lędźwiowe. Fotel pasażera można złożyć, uzyskując w ten sposób stolik. Tylna kanapa dzielona w proporcji 60: 40 ma regulację przesuwu wzdłużnego i kąta oparcia. Także 320 l bagażnika daje spore możliwości. Do napędu Musy przewidziano trzy jednostki: dwa z nich to silniki wysokoprężne, jeden benzynowy. Silniki 1.3 JTD i 1.4 mogą współpracować także ze skrzynią półautoamtyczną. Zmiana biegów może odbywać się manualnie lub automatycznie. Przy drugim trybie skrzynia dostosowuje czas i moment zmiany biegu do stylu jazdy kierowcy.Zawieszenie przednie to konstrukcja oparta na kolumnach resorujących, z tyłu zastosowano belkę skrętną. Charakterystyka zawieszenia jest tak dobrana, że auto pozostaje bardzo komfortowe przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa.Do Musy przewidziano dwa poziomy wyposażenia: Oro i Platino. Już podstawowy jest bardzo bogaty, zawiera m.in.: dwa airbagi czołowe, kurtyny, ABS, el. wsp. ukł. kierowniczego, klimatyzację manualną, komputer pokładowy. Musa prawdopodobnie pojawi się w Polsce w przyszłym roku. W Niemczech cena wersji 1.4 16V zaczyna się od 17 tys. euro.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: