Logo
WiadomościAktualnościZ belgijskim pilotem

Z belgijskim pilotem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Belgijski pilot to niejedyna nowość w zespole Leszka Kuzaja. Starą, wolną Toyotę Corollę WRC Kuzaj zamienił na znacznie nowocześniejszego i szybszego Peugeota 206 WRC.

Z belgijskim pilotem
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Z belgijskim pilotem

Wypożycza go tak jak przed rokiem Krzysztof Hołowczyc z belgijskiej firmy Kronos.Janusz Kulig wciąż walczący o swe pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Krakowskim ponownie pokazał się za kierownicą Seata Cordoby WRC. Trzeci pojazd WRC zaprezentował Damian Gielata. W czeskiej firmie Pro Race wynajął Skodę Octavię. Dużo mówiono o jeszcze jednej zmianie. Nasz najpopularniejszy pilot Maciej Wisławski, który w Rajdzie Zimowym jechał z Leszkiem Kuzajem, teraz zajął miejsce na prawym fotelu Lancera mistrza Polski grupy N Sebastiana Frycza.Po pierwszej pętli rajdu prowadził Leszek Kuzaj z przewagą 4,2 sekundy przed Januszem Kuligiem. Zadecydowało o tym wygranie trzeciego odcinka specjalnego Harbutowice - Maków Podhalański. Peugeot 206 WRC był tu szybszy o 7,1 sekundy. Pozostałe trzy odcinki wygrał Kulig.Na drugiej pętli rozstrzygnęła się kwestia zwycięstwa. Podczas kolejnego przejazdu poprzednio zdecydowanie przegranego odcinka kierowca Seata złapał "kapcia". Oznaczało to dodatkowo stratę 58,4 sekundy do Kuzaja.W grupie N cztery zwycięstwa na pierwszych odcinkach dały prowadzenie Pawłowi Dytko. Sebastian Frycz nie trafił z doborem opon. Od lidera klasyfikacji samochodów seryjnych oddzialał go jeszcze Damian Gielata na Skodzie Octavii WRC.Na kolejnej pętli pilotowany przez doświadczonego Maćka Wisławskiego Sebastian Frycz przyspieszył i wyraźnie zaczął zbliżać sie do załogi kuzynów Dytko, którzy zaczęli mieć kłopoty techniczne ze swoim Mitsubishi. Po jedenastym odcinku specjalnym kierowca za Szczyrku miał już do odrobienia tylko 1,7 sekundy. Niestety, nie miał już okazji do ataku. Ostatnia próba sportowa została odwołana.Na czwartym odcinku specjalnym doszło do tragicznego wypadku, w którym ucierpiała załoga Maciej Lubiak i Bartłomiej Sitek, jadąca Renault Clio RS. Poszkodowani natychmiast zostali odwiezieni do szpitala w Suchej Beskidzkiej. Niestety, obrażenia Bartłomieja Sitka okazały się na tyle poważne, że lekarze nie zdołali uratować mu życia. Gdy informacja o śmierci jednego z zawodników dotarła do Zespołu Sędziów Sportowych, postanowiono odwołać ostatni odcinek specjalny i uroczyste wręczenie nagród.W tak smutnej atmosferze Leszek Kuzaj, debiutujący za kierownicą Peugeota 206 WRC, po raz drugi wygrał Rajd Krakowski. Po dwóch rundach mistrzostw Polski razem z Januszem Kuligem zajmuje pierwszą pozycję. Kolejne spotkanie obu kierowców odbędzie się na Rajdzie Elmot (3-4 maja).Komplet punktów w kategorii Super 1600 przypadł ponownie Jarosławowi Pinelesowi. Ponownie pechowy przypadek odebrał wygraną Waldemarowi Doskoczowi.25. Rajd Krakowski: 1. Leszek Kuzaj/Erwin Mombaerts (Peugeot 206 WRC) 1:01.04,7; 2. Janusz Kulig/Jarosław Baran (Seat Cordoba WRC) +1.20,9; 3. Paweł Dytko/Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo VI) +2.51,3; 4. Sebastian Frycz/Maciej Wisławski (Mitsubishi Lancer Evo V) +2.53,0; 5. Damian Gielata/Zbigniew Cieślar (Skoda Octavia WRC) +3.17,7; 6. Zbigniew Gabryś/Maciej Baran (Mitsubishi Lancer Evo VI) +3.45,6; 7. Tomasz Czopik/Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer Evo VI) +4.09,1; 8. Michał Sołowow/Emil Horniaczek (Mitsubishi Lancer Evo VI) +5.26,2; 9. Magdalena Cieślik/Magdalena Lukas (Mitsubishi Lancer Evo VI) +6.49,4; 10. Jarosław Pineles/Bartosz Siodła (Opel Corsa VK Super 1600) +8.34,3.Klasyfikacja rajdowych mistrzostw Polski: 1. Janusz Kulig i Leszek Kuzaj po 36, 3. Paweł Dytko 22, 4. Tomasz Czopik i Sebastian Frycz po 16, 6. Zbigniew Gabryś 14.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: