Tu zaś Octavia dyskwalifikuje kompaktowych rywali wielkością bagażnika. Przy rozłożonych siedzeniach pojemność "kufra" wynosi aż 560 l, po ich złożeniu rośnie do 1350 l.Auta klasy średniej kosztują przeciętnie o 20 tys. zł więcej. Oto przykłady:- Ford Mondeo od 68 310 zł,- Opel Vectra od 71 000 zł,- Toyota Avensis od 76 100 zł,- VW Passat od 81 790 zł.Pod maską Octavii II może pracować jeden z 5 silników, dwa z nich to diesle. Importer wycofał z oferty jednostki benzynowe 2.0/115 KM i 1.8 T/150 KM oraz silniki wysokoprężne 1.9 o mocach: 90, 110 i 130 KM. Pojawił się za to silnik benzynowy 1.6 FSI/115 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz 140-konny diesel 2.0.Octavia II wypada atrakcyjnie cenowo na tle silnej konkurencji (por. tabela). Czeski koncern, tak jak wcześniej, promuje wersję z silnikiem 1.9 TDI. Podstawowy diesel, pomimo iż dysponuje największą mocą 105 KM, w zestawieniu z konkurencyjnymi modelami nie odbiega od nich cenowo.Nowa Octavia ma bogatsze wyposażenie standardowe od modelu pierwszej generacji. W podstawowej wersji Classic doszły m.in.: boczne poduszki powietrzne oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Podobne specyfikacje oferują inne najpopularniejsze modele kompaktowe. Najsłabiej wypada Focus, ale jest zarazem najtańszym autem w tym zestawieniu. Wyposażenie dodatkowe odmiany FX występuje w pakietach.Zbliżone są warunki gwarancyjne omawianych aut - 2 lata na podzespoły mechaniczne i 12 na perforację. Wyjątek stanowi Toyota, któraproponuje 3-letnią gwarancję mechaniczną, ale ograniczoną przebiegiem 100 tys. km. Koszty pierwszego przeglądu wypadają bardzo podobnie - około 550 zł. Najczęstszych wizyt w serwisie wymagają Corolla oraz Golf (co 15 tys. km). Focusem należy udać się na pierwszy przegląd po 20 tys. km, a Octavią i Astrą po 30 tys. km.
Z kim walczy Octavia?
Dzisiaj (13 września) rozpoczęła się sprzedaż Skody Octavii drugiej generacji. Auto wymiarami plasuje się w klasie średniej, jednak rozstaw osi 2578 mm, cena i płyta podłogowa VW Golfa klasyfikują ją do segmentu C.