Logo
WiadomościAktualnościZ kim walczy Octavia?

Z kim walczy Octavia?

Autor Krzysztof Koniuszewski
Krzysztof Koniuszewski

Dzisiaj (13 września) rozpoczęła się sprzedaż Skody Octavii drugiej generacji. Auto wymiarami plasuje się w klasie średniej, jednak rozstaw osi 2578 mm, cena i płyta podłogowa VW Golfa klasyfikują ją do segmentu C.

Tu zaś Octavia dyskwalifikuje kompaktowych rywali wielkością bagażnika. Przy rozłożonych siedzeniach pojemność "kufra" wynosi aż 560 l, po ich złożeniu rośnie do 1350 l.Auta klasy średniej kosztują przeciętnie o 20 tys. zł więcej. Oto przykłady:- Ford Mondeo od 68 310 zł,- Opel Vectra od 71 000 zł,- Toyota Avensis od 76 100 zł,- VW Passat od 81 790 zł.Pod maską Octavii II może pracować jeden z 5 silników, dwa z nich to diesle. Importer wycofał z oferty jednostki benzynowe 2.0/115 KM i 1.8 T/150 KM oraz silniki wysokoprężne 1.9 o mocach: 90, 110 i 130 KM. Pojawił się za to silnik benzynowy 1.6 FSI/115 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz 140-konny diesel 2.0.Octavia II wypada atrakcyjnie cenowo na tle silnej konkurencji (por. tabela). Czeski koncern, tak jak wcześniej, promuje wersję z silnikiem 1.9 TDI. Podstawowy diesel, pomimo iż dysponuje największą mocą 105 KM, w zestawieniu z konkurencyjnymi modelami nie odbiega od nich cenowo.Nowa Octavia ma bogatsze wyposażenie standardowe od modelu pierwszej generacji. W podstawowej wersji Classic doszły m.in.: boczne poduszki powietrzne oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Podobne specyfikacje oferują inne najpopularniejsze modele kompaktowe. Najsłabiej wypada Focus, ale jest zarazem najtańszym autem w tym zestawieniu. Wyposażenie dodatkowe odmiany FX występuje w pakietach.Zbliżone są warunki gwarancyjne omawianych aut - 2 lata na podzespoły mechaniczne i 12 na perforację. Wyjątek stanowi Toyota, któraproponuje 3-letnią gwarancję mechaniczną, ale ograniczoną przebiegiem 100 tys. km. Koszty pierwszego przeglądu wypadają bardzo podobnie - około 550 zł. Najczęstszych wizyt w serwisie wymagają Corolla oraz Golf (co 15 tys. km). Focusem należy udać się na pierwszy przegląd po 20 tys. km, a Octavią i Astrą po 30 tys. km.

Autor Krzysztof Koniuszewski
Krzysztof Koniuszewski
Powiązane tematy: