Bo wyścigowe silniki zwycięskich bolidów zasilane były wtryskiem bezpośrednim benzyny w technologii znanej już z mniejszych jednostek Volkswagena: FSI.Teraz technologia ta wchodzi do komory silnikowej modelu A4. Dwulitrowy silnik FSI rozwijać będzie moc 150 KM i średnio każe sobie za to zapłacić 6,9 l benzyny na 100 km. Poza bezpośrednim wtryskiem silnik ten charakteryzuje się także niecodziennym rozwiązaniem dolotu do cylindra z zastosowaniem "dwóch dysz w jednej?. Powstaje dzięki temu możliwość sterowania strumieniem wpadającego do komory spalania powietrza tak, że w okolicy elektrod świecy powstaje idealnie rozpylona mgiełka mieszanki. Podnosi to zdecydowanie wydajność silnika.
Z Le Mans pod maskę Audi A4
Techniczna perfekcja to powód, dla którego Audi ponownie wygrało 24 godziny w Le Mans. Ale nie tylko mrówcza praca inżynierów i techników się liczyła - także najnowocześniejsze technologie.