W 2000 r. we Frankfurcie nad Menem zaprezentowana została wersja kombi, a w marcu 2001 r. do rodziny dołączył sedan. Możliwości sportowe ujawniła natomiast w marcu 2003 roku Fabia RS, napędzana 130-konnym silnikiem wysokoprężnym, której premiera związana była bezpośrednio z debiutem wyczynowej wersji WRC.Po niespełna czterech latach produkcji Skoda Fabia dołączyła do elitarnego klubu milionerów (8 marca 2004 r.). Jak się okazało, największym powodzeniem cieszyła się wersja hatchback (650 tys. egz.). Wielu zwolenników ma kombi (prawie 300 tys. egz.). Zdecydowanie najmniej sprzedaje się sedanów, które już w założeniu czeskiego producenta przeznaczone były tylko na niektóre rynki jako dopełnienie oferty. Wersja ta, ze względu na pojemny bagażnik, ma swoich zwolenników m.in. w Polsce i jest traktowana jako auto rodzinne. Fabia stanowi ok. 60 proc. produkcji Skoda Auto. Dotychczas najwięcej egzemplarzy wyprodukowano w 2002 roku (264 641), a tegoroczne plany zakładają przekroczenie tej liczby.Modyfikacje wnętrza i nadwoziaDuże powodzenie tego modelu spowodowało, że producent po prawie pięciu latach zdecydował się tylko na stosunkowo niewielkie zmiany kosmetyczne, co zapewne bezpośrednio było związane z ograniczeniem kosztów przeznaczonych na te modyfikacje. Odmłodzona Skoda Fabia, po kosmetycznych zmianach wnętrza i charakterystycznych elementów nadwozia, stała się samochodem bardziej rasowym.Nowy kształt otrzymał przedni zderzak. W jego dolnej części są obecnie trzy otwory. Środkowy, o szerokości centralnego otworu wlotu powietrza pokrywy silnika, ma pionowe użebrowanie. Dwa boczne otwory wzorowane są na kształtach znanych dotychczas tylko z wersji RS. Umieszczono w nich okrągłe światła przeciwmgłowe. Zmieniony został także kształt żeberek atrapy wlotu powietrza chłodnicy. Krótsze są obecnie czarne listwy ochronne przedniego zderzaka.W tylnej części samochodu zmieniły się jedynie klosze świateł zespolonych. Zmiana dotyczy proporcji czerwieni i bieli. W obecnej formie klosze mają znacznie mniejszą powierzchnię w kolorze czerwonym, a elementy przezroczyste układają się w literę "C". W ten sposób konstruktorzy nawiązali do kształtów świateł nowej Octavii.Nowe kształty otrzymały kołpaki ozdobne kół, podobnie jak i obręcze z metali lekkich. Te elementy z całą pewnością pozwolą na odróżnienie Fabii model 2005 od dotychczas produkowanej.Wnętrze do wyboruW najnowszej Fabii producent oferujedo wyboru kilka wariantów barwy podstawowych elementów wnętrza pojazdu. Obecnie możliwe są kombinacje dwóch kontrastujących ze sobą barw, co przyczyniło się do znacznego ożywienia dotychczas ciemnego wnętrza. Zastosowano materiały lepszej jakości. Zmodernizowany został górny panel deski rozdzielczej (tuż pod szybą czołową), nowe są także zegary. Lepsze materiały pokryć oraz zmodyfikowane kształty elementów wnętrza zbliżyły Fabię pod względem wyglądu do pozostałych modeli Skody.Nowe i bardziej ergonomiczne jest koło kierownicy.Niestety, użytkownicy Skody Fabii nie doczekali się drobnej, ale oczekiwanej zmiany. Nadal do tego modelu będzie montowane mniejsze prawe lusterko, które bardzo utrudnia kierowcom jazdę w ruchliwych aglomeracjach miejskich, gdzie niezbędne są częste zmiany pasa ruchu. Na pocieszenie pozostaje jednak to, że pełnowymiarowe lusterko można zamontować na własny koszt w ramach poprawy swego samopoczucia i bezpieczeństwa.Skoda Fabia, model roku 2005, trafi do europejskiej sieci sprzedaży 9 sierpnia 2004 roku.
Galeria zdjęć
Z nowymi detalami
Z nowymi detalami
Z nowymi detalami