Logo

Z plecakiem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

.W niewiele ponad rok po premierze na polskim rynku Almery hatchback, Nissan Poland wprowadził do sprzedaży jej wersję czterodrzwiową.

Z plecakiem
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Z plecakiem

Model ten japońscy inżynierowie zaadresowali do europejskich klientów. Produkowany jest w całości w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland, w północno-wschodnim rejonie Wielkiej Brytanii. Nowa wersja jest dłuższa o 24 cm od hatchbacka. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów, to o 105 litrów więcej niż w wersji 3- i 5-drzwiowej. Niskie poprowadzenie podłogi i tylnej krawędzi bagażnika ułatwia załadunek bagażu. Samochód jest też o 55 mm wyższy (1442 mm) od siostrzanego modelu Almery. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2535 mm) pasażerowie mają do dyspozycji dużo miejsca. Przestrzeń pasażerska została zaprojektowana tak, aby była komfortowa i funkcjonalna. We wnętrzu nowej Almery znajduje się ponad 20 różnego rodzaju schowków, uchwytów i podstawek. Auto w wyposażeniu seryjnym ma poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, klimatyzację, trzy zagłówki tylnych siedzeń, system bezpiecznego montowania fotelika dziecięcego Isofix oraz 15-calowe obręcze kół. Opcjonalne wyposażenie obejmuje m.in. boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową (pierwszy raz w tej klasie pojazdów). Nowością są też aktywne zagłówki przednich siedzeń zmniejszające ryzyko powstania obrażeń kręgosłupa szyjnego. Dynamiczna stylistyka nadwozia nowej Almery wsparta jest przez nowoczesne jednostki napędowe. Znane są z dotychczasowych modeli Almery. Benzynowe, żeliwno-aluminiowe motory o pojemnościach 1,5 litra i 1,8 litra oferują wysoką kulturę i dynamikę pracy, zachowując przy tym niski poziom zużycia paliwa. Pięciobiegowa skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie, przełożenia są krótkie. Wszystkie Almery są wyposażone w hydraulicznie sterowane sprzęgło z automatyczną korekcją luzu. Układ jezdny to kombinacja kolumn McPersona z przodu i wielowahaczowa oś tylna z przestrzennie prowadzoną belką skrętną (rozwiązanie znane z Primery, Maximy QX i Almery Tino). Tarczowy układ hamulcowy w wyposażeniu opcjonalnym w ABS, EBD (układ rozdziału sił hamowania) oraz mechaniczny układ wspomagania awaryjnego hamowania. Cena sedana w podstawowej wersji Comfort z silnikiem 1.5 wynosi 51 050 zł. Honda Civic 5D bez klimatyzacji, ale z ABS-em kosztuje 53 900 zł. Za Almerę Comfort High 1.8 zapłacimy 56 550 zł. Czy będzie to kolejny rynkowy sukces ?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: