Logo
WiadomościAktualnościZ Poznania na rynek

Z Poznania na rynek

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Największą imprezę branży motoryzacyjnej w Polsce mamy już za sobą. Przyszedł zatem czas na podsumowania.

Z Poznania na rynek
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Z Poznania na rynek

Trzeba przyznać, że mimo kryzysu na naszym rynku wypadła ona dość efektownie. Urzekała bogactwem ekspozycji, ilością prezentowanych modeli, a także nieprzeciętną urodą hostess obecnych na wszystkich stoiskach. Bez wątpienia jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznego salonu była światowa premiera najnowszego Renault Clio. Polska jest jednym z pierwszych państw w Europie, gdzie model ten wejdzie do sprzedaży (drugim rynkiem będzie Słowenia, gdzie Clio jest produkowane). Gruntownie zmodernizowane auto w salonach pojawi się w czerwcu. Z pozoru to tylko face lifting, ale tak naprawdę zmianom poddanych zostało ponad 50 proc. podzespołów. Renault liczy, że "dynamiczna i nowatorska osobowość" nowego Clio pozwoli mu zdobyć jeszcze większą popularność niż model dotychczasowy (dla przypomnienia: od momentu wprowadzenia do produkcji w 1998 roku na drogi całego świata wyjechało ponad 1,9 mln sztuk Clio II). Samochód w istocie ma szansę na duży sukces. Nawet cena, zważywszy na bardzo bogate wyposażenie już podstawowej wersji, jest konkurencyjna.Kolejnym hitem zapowiada się Peugeot 307. To nowoczesne auto o atrakcyjnym i agresywnym designie kusi wyposażeniem seryjnym i wielością dostępnych wersji silnikowych. Jak mówi Andrzej Nosiński z Peugeot Polska, w tym modelu już w standardzie znajdziemy rozwiązania techniczne, które kiedyś dostępne były tylko w autach luksusowych. "307" konkurować będzie z Volkswagenem Golfem, Oplem Astrą czy obecną na naszym rynku od kwietnia pięciodrzwiową Hondą Civic. Wkrótce w tym segmencie konkurencja jeszcze bardziej się zaostrzy, a to za sprawą Fiata Stilo. W Poznaniu mieliśmy okazję przyjrzeć się trzy- i pięciodrzwiowej wersji, które różnią się dość znacznie stylistyką nadwozia. Bogusław Cieślar z Fiat Auto Poland zapewnia, że pod względem technicznym jak i wyposażenia seryjnego Stilo będzie przodował w swoim segmencie. Klasę kompakt, ale dla nieco bardziej zamożnych klientów, zaprezentowało BMW. "Trójka" compact jest pierwszym na świecie autem seryjnym wyposażonym w silnik z systemem Valvetronic (bez przepustnicy). Jest to także pierwsze BMW w Polsce, które kosztuje poniżej 100 tys. zł.Dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko CitroĎna. Tu gwiazdą był model C5, tak w wersji sedan, jak i kombi. Amatorzy tej ostatniej pojemnej limuzyny rodzinnej z jej zakupem będą jednak musieli zaczekać do jesieni, bowiem dopiero wtedy C5 Break zadebiutuje w salonach sprzedaży.Podczas salonu firmy Opel i Nissan świętowały 10-lecie obecności na polskim rynku. Mercedes z kolei obchodził 100. rocznicę powstania koncernu. Z tej okazji został powołany do życia Klub Zabytkowych Mercedesów Polska.Ważnym wydarzeniem było też ogłoszenie przejęcia zakładów Daewoo Motor Polska w Lublinie przez spółkę Polmot Holding. Nadal produkowane będą tam samochody dostawcze.Jedź bezpiecznieNasza redakcja już po raz szósty (drugi raz razem z miesięcznikiem "Auto SUKCES") brała udział w Poznań Motor Show. Stoisko zlokalizowane było w największym pawilonie 25. Dla Czytelników przygotowaliśmy szereg atrakcji. Od początku istnienia na polskim rynku propagujemy bezpieczną i kulturalną jazdę. Stąd też hasłem przewodnim naszej ekspozycji był slogan "Jedź bezpiecznie". Przygotowaliśmy specjalny symulator pozwalający sprawdzić działanie poszczególnych podzespołów samochodu w trakcie wypadków. Tym razem można było się przekonać, jak istotne znaczenie mają pasy bezpieczeństwa w symulowanej próbie czołowego zderzenia z prędkością do 20 km/h. Być może nie jest to duża szybkość, ale warto wiedzieć, że w przypadku zderzenia może doprowadzić do niebezpiecznych uszkodzeń ciała, oczywiście jeśli pasy nie są zapięte. Mamy nadzieję, że takim próbom nasi Czytelnicy będą poddawani wyłącznie w tego typu symulatorach, a nie w warunkach drogowych. Dziękujemy za liczne pytania kierowane do obecnych na stoisku dziennikarzy i cieszymy się, że mogliśmy choćby częściowo rozstrzygnąć liczne problemy związane z branżą motoryzacyjną. Do zobaczenia na targach w przyszłym roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: