Nam jednak 323 kojarzy się inaczej. Kto nie pamięta rasowych 323F z początku lat dziewięćdziesiątych, takich z zamykanymi "oczami"? Albo tych, które pojawiły się po 1994 r. - o oryginalnej linii i dynamicznych silnikach, ugruntowujących sportowy image tego modelu.Odmiana nastąpiła w 1998 r. wraz z nastaniem najnowszej generacji. Od tej pory Mazda 323, niezależnie od wersji, stała się samochodem bardzo praktycznym, tracącym niestety wiele ze swojej poprzedniej indywidualności i nie wywołującym już dawnych emocji. Wersja F jest teraz poprawnym pięciodrzwiowym hatchbackiem, sylwetką przypominającą bardziej klasyczne kombi niż samochód o sportowych ambicjach. W ofercie pozostał także dwudrzwiowy hatchback 323P oraz funkcjonalna wersja czterodrzwiowa 323S.W zaledwie dwa lata po wprowadzeniu nowego modelu Japończycy zdecydowali się na face lifting. Zmiany stylistyczne polegają na upodobnieniu kompaktowej ?323? do zmodernizowanego przed rokiem modelu klasy średniej 626 oraz wprowadzonego trochę wcześniej małego vana Premacy i wielkopojemnej MPV. W sumie te zabiegi wychodzą samochodowi na dobre, auto pozbywa się dotychczasowej nijakości. Przetłoczenie na masce płynnie łączy się z firmowym pięciokątnym "grillem", który wraz z nowymi reflektorami, zderzakiem z dużym wlotem powietrza i zintegrowanymi światłami przeciwmgłowymi tworzy bardziej niż dotychczas wyrazistą "twarz". Pozostałe zmiany zewnętrzne są prawie niewidoczne. Topowy pięciodrzwiowy model otrzymał szereg detali mających nadać mu sportowy charakter: 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, skórzaną kierownicę, wykończoną skórą gałkę dźwigni zmiany biegów, detale konsoli środkowej w kolorze aluminium, zegary z białymi cyferblatami.We wnętrzu wersji czterodrzwiowej stylizowanej na elegancką limuzynę oferowane są m.in. drewniane elementy wykończenia.Bardziej istotne zmiany dotyczą silników. Instalowaną dotychczas jednostkę 1.8 zastępuje silnik 2,0-litrowy osiągający moc 130 KM (przedtem 115 KM) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obro- towy 171 Nm przy 4500 obr./min. Natomiast zamiast silnika 1.5 oferowana teraz będzie jednostka 1.6 o mocy 95 KM (dotychczas 90 KM) przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 143 przy 3700 obr./min.Nie ma na razie sprecyzowanych planów dotyczących wejścia zmodernizowanej Mazdy 323 do sieci sprzedaży na terenie naszego kraju. Importer przewiduje, że stanie się to nie wcześniej niż w drugiej połowie przyszłego roku.
Galeria zdjęć
Z rodzinną twarzą
Z rodzinną twarzą
Z rodzinną twarzą