Napędzany jest przez 3-litrowy silnik V6 twin turbo o mocy 500 KM pochodzący z Audi. Napęd na tylne koła przenoszony jest za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sekwencyjnej.Cupra GT będzie wytwarzana wyłącznie na zamówienie. Jest przeznaczona do jazdy na torze wyścigowym, a więc przede wszystkim dla klientów działu Seat Sport. Prototyp o wyraźnych elementach stylistyki znanych z wcześniejszych samochodów koncepcyjnych Salsa i Tango ma jednocześnie odzwierciedlać wizerunek przyszłych modeli marki Seat. Także tych przeznaczonych nie dla automobilowych profesjonalistów, ale dla użytkowników dróg zainteresowanych pojazdami mającymi w sobie więcej - jak mówi Pedro Catena - "soli i pieprzu", a więc dostarczających mocniejszych wrażeń z jazdy. Najmocniejszy LeonDla nich właśnie przeznaczone są dwa modele pokazane niedawno na salonie w Barcelonie. Pierwszy to prototypowy Leon Cupra R wyposażony w turbodoładowany dwudziestozaworowy silnik 1,8 l o mocy 225 KM. Jest on najsilniejszym i najszybszym modelem opracowanym przez Seata - według zapewnień producenta rozwija prędkość 242 km/h, a czas przyspieszania do 100 km/h wynosi 6,9 s. Nowy model wyróżnia trójramienna skórzana kierownica, którą zdobi pasek z czerwonej skóry. Wzorem pojazdów wyścigowych pomaga on ustalić, kiedy koła ustawione są na wprost. Wyposażenie standardowe samochodu obejmuje m.in.: aluminiowe obręcze kół 7,5J x 18", hamulce tarczowe z zaciskami Brembo, ABS, TCS i ESP z EBA (układem wspomagania hamowania awaryjnego), sportowe siedzenia, klimatyzację, czołowe i boczne poduszki powietrzne i radioodtwarzacz CD. Na liście opcji są m.in. sportowe fotele Recaro i system nawigacyjny.Więcej możliwościW Barcelonie zaprezentowano też po raz pierwszy na macierzystym rynku hiszpańskiej firmy prototyp modelu Ibiza Cupra R. Będzie to pierwsze auto w wersji Cupra oferowane w dwu wersjach silnikowych: z benzynowym turbodoładowanym silnikiem 1.8 20V oraz z wysokoprężną jednostką 1.9 TDI. W obu wersjach moc jednostki napędowej przekracza 150 KM.Kolejne nowości Seata to modele Leon i Toledo wyposażone w 130-konny silnik 1.9 TDI. Auta z tym motorem sprzężonym z sześciobiegową skrzynią manualną oferowane będą w wersjach wyposażeniowych Sport i Signo. Nowością jest także Leon Spirit, skonstruowany na bazie wersji Stella. Może on być napędzany przez benzynowy silnik 1.6 o mocy 105 KM lub diesla 1.9 o mocy 90 KM, a wyposażenie standardowe obejmuje m.in. 15-calowe obręcze z lekkich stopów, aluminiowe wstawki w desce rozdzielczej i klimatyzację. Ofertę firmy rozszerzają też Ibiza i Cordoba z benzynowym silnikiem 2,0 l o mocy 115 KM. Dostępne będą wyłącznie w wariancie wyposażeniowym Sport. Do czasu wprowadzenia na rynek modelu Ibiza Cupra R silnik 115-konny będzie najmocniejszą jednostką w gamie silników benzynowych Ibizy.
Galeria zdjęć
Z solą i pieprzem
Z solą i pieprzem
Z solą i pieprzem