Niemiecki koncern, wybierając Gliwice na miejsce produkcji Zafiry II, docenił m.in. wysoką jakość wytwarzanych w Gliwicach samochodów. W zeszłorocznych badaniach niemieckiego stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV Agila z Polski zajęła drugie miejsce w kategorii pojazdów od roku do 3 lat. Rozpoczęcie produkcji Zafiry drugiej generacji w Gliwicach jest możliwe również dzięki programowi offsetowemu realizowanemu przez firmę Lockheed Martin w związku z zakupem przez Polskę amerykańskich myśliwców F-16. Wartość offsetową projektu szacuje się na około 800 mln dol.W Gliwicach oprócz Zafiry wytwarzane będą nadal dwa pozostałe modele Opla - Agila oraz Astra Classic II. Wszystkie mają zjeżdżać z tej samej linii montażowej. Produkcja odbywać się będzie w systemie trzyzmianowym, a nie jak to jest obecnie - na dwie zmiany. Gliwicki zakład ma opuszczać od 40 do 100 tys. Zafir rocznie. Większość aut trafi na ekport. Od 2006 roku polski zakład Opla ma opuszczać łącznie 180 tys. pojazdów rocznie. W ten sposób moce produkcyjne jednej z najnowocześniejszych fabryk Opla w Europie zostaną wykorzystane w 100 proc. Produkcja vana Opla w Gliwicach oznacza także 700 nowych miejsc pracy. Uzupełnianie załogi rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Obecnie zakład zatrudnia 2,2 tys. osób. Z wprowadzenia nowego modelu do Gliwic korzyści czerpać mogą również polscy dostawcy wyposażenia i podzespołów do samochodów. Romuald Rytwiński, szef Opla w Polsce, przyznaje, że ze względów logistycznych i z uwagi na niższe koszty w pierwszej kolejności będą podpisywane umowy z kooperantami krajowymi.Od początku działalności w 1998 roku do maja 2004 roku gliwicka fabryka Opla wyprodukowała ponad 450 tys. samochodów. Od stycznia do maja 2004 roku - blisko 47 tys. pojazdów, z czego 90 proc. trafiło na eksport.
Zafira z Gliwic
General Motors Europe podjęło decyzję, że od połowy 2005 roku gliwicki zakład Opla rozpocznie produkcję Zafiry II. Nowy van będzie także powstawać w niemieckim Bochum.