W porównaniu z minionym rokiem z terminarza zniknęły rajdy Lotos Baltic Cup i Nikon. Wykreślenie imprezy rozgrywanej na malowniczych trasach Kaszub wiąże się zapewne z pojawieniem się konkurencyjnego, pochodzącego także z branży olejowej sponsora wszystkich eliminacji krajowego czempionatu. Polski Związek Motorowy podpisał stosowną umowę w tej sprawie z firmą Orlen Oil, spółką powiązaną z PKN Orlen. W sezonie 2008 przed dotychczasową nazwą każdego rajdu pojawi się słowo Platinum.Mistrzostwa Polski niemal w całości (poza rajdami Polski i Orlen) będą rozgrywane w południowych rejonach naszego kraju. Tym bardziej, że do kalendarza powracają teraz rajdy Krakowski, Karkonoski oraz Dolnośląski. Większa liczba imprez to oczywiście dużo wyższe koszty całego sezonu. Ale to jeszcze nie koniec wydatków. O kilkaset złotych wzrosło wpisowe na każdy z rajdów. W mistrzostwach Polski większa ma być maksymalna długość wszystkich odcinków specjalnych. Zamiast dotychczasowych 200 km wynosi ona obecnie 220 km. W rajdach szutrowych próby sportowe przejeżdżane dwukrotnie rozgrywane będą tylko w jednym kierunku. W starym regulaminie nie znajdziemy takiego ograniczenia. Zapowiadane są także surowe kary za nielegalne zapoznanie się z trasą. Dotychczas władze zawodów groziły tylko palcem kierowcom, teraz za "nielegalkę" można otrzymać karę finansową od 30 tys. złotych (oraz dodatkową) do dyskwalifikacji włącznie. Zobaczymy, jak władze sportu samochodowego poradzą sobie z tą dość nagminną praktyką. W bieżącym sezonie obowiązuje nowy system uprawnień do startów w rajdach. Dotychczasową licencję krajową K zastąpią dwie nowe R2 i R1. Pierwszą zdobywa się poprzez udział w KJS-ach, kolejną w imprezach nowej III ligi rajdowej. Potem w Pucharze PZM można wywalczyć licencję R, która jest odpowiednikiem dawnej międzynarodowej M. Wprowadzono także licencję "R co-driver only", czyli dla pilota. Upoważnia ona do startów na prawym fotelu we wszystkich rajdach zaliczanych do mistrzostw FIA. Skoro już jesteśmy przy zawodach międzynarodowych, to w przyszłym roku Polska będzie organizować jedną z rund mistrzostw świata. Zanim jednak na Rajd Polski przyjedzie Sébastien Loeb i jego koledzy, władze naszego sportu samochodowego już starają się przenieść na rodzime podwórko regulaminy obowiązujące w tamtych zawodach. W bieżącym sezonie kierowcy startujący w mistrzostwach Polski muszą mieć takie numery startowe, jakich używa się w światowych rajdach. Chodzi tu o wąski pasek w górnej części drzwi z reklamą sponsora i małym kwadratowym polem na numer startowy. Duży numer oraz jedynie nazwisko kierowcy znajduje się na tylnych bocznych szybach.Polska już raz gościła mistrzostwa świata. Było to w 1973 roku. Tamta impreza została zgodnie uznana za najgorzej zorganizowany rajd w historii światowego czempionatu. Jak będzie w sezonie 2009? Nadal w niezmienionej formie rozgrywane będzie Challenge dla załóg startujących na Citroënach C2. Nie będzie więc oficjalnego pucharu z całoroczną klasyfikacją, ale zawodnicy startujący w tym cyklu mogą liczyć na atrakcyjne nagrody ufundowane przez firmę Citroën Polska. Nowością natomiast jest Puchar Pandy. Pomysłodawca tej inicjatywy Damian Jurczak zamierza wystartować od Rajdu Elmotu. Kolejnymi rundami będą rajdy: Subaru, Rzeszowski, Karkonoski, Wisły (Puchar PZM) i Dolnośląski. Jeżeli znajdą się chętni, być może jeszcze w tym sezonie wystartuje Puchar Swifta, którego ofertę niedawno przedstawiło Suzuki Motor Poland. Nowością w sezonie 2008 jest także powołanie rajdowej III ligi. Klasyfikacje tych zawodów będą przeprowadzane w okręgach PZM. W tych imprezach mogą brać udział młodzi kierowcy dysponujący nową licencją R2. Rajdy zaliczane do III ligi nie będą trwać dłużej niż 1,5 dnia, a łączna długość ich odcinków specjalnych nie powinna przekroczyć 30 km. Do startu w tych zawodach dopuszcza się samochody z aktualną lub utraconą homologacją FIA lub PZM. Nie będzie podziału na grupy, tylko na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika.Rajdowe mistrzostwa Polski1. Rajd Magurski1-2.022. Rajd Krakowski11-12.043. Rajd Elmot-Remy9-10.054. Rajd Polski6-8.065. Rajd Subaru4-6.076. Rajd Rzeszowski8-10.087. Rajd Karkonoski29-30.088. Rajd Orlen19-21.099. Rajd Dolnośląski10-11.10
Zapowiada się długi sezon
Krajowy sezon rajdowy 2008 będzie wyjątkowo długi. W kalendarzu mistrzostw Polski znalazło się dziewięć rund, z których tylko dwie zostaną rozegrane na nawierzchniach szutrowych (Polski i Orlen).