Pierwszy egzemplarz testowanego Citroëna C5 uchwycony został przez fotoreportera na północy Europy podczas prób testowych. Uzupełnieniem ilustracji jest grafika komputerowa ukazująca z dużym prawdopodobieństwem wygląd już gotowego do produkcji auta. Jednak na definitywny jego wygląd będziemy musieli jeszcze jakiś czas poczekać.
Nowa generacja Citroëna C5 będziemiała swoją premierę dopiero we wrześniu br. podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem, a jego sprzedaż rozpocznie się zapewne na początku przyszłego roku.
Nowy Citroën C5 będzie technicznie zbliżony do Peugeota. Ze względu na ograniczenie kosztów produkcji francuski koncern zamierza w większym zakresie wykorzystywać do zbliżonych w klasie modeli jak najwięcej identycznych komponentów. Citroën C5 będzie miał szerszy rozstaw osi i bardziej agresywniejsza linię nadwozia. Jak pamiętamy, model ten po raz pierwszy pojawił się w 2000 roku jako następca popularnej Xsantii. W 2004 roku doczekał się zmian modernizacyjnych, dzięki którym utrzymał się w produkcji do dnia dzisiejszego.
Nowy C5 z wewnętrznym oznaczeniem X7 otrzyma bogatsze wyposażenie jak m.in. automatyczny hamulec postojowy, tylne światła z diodami oraz system ostrzegający przed opuszczeniem jezdni.
Produkcja przygotowywana jest w zakładzie Rennes-la-Janais, gdzie kompletowane będą nadwozia identycznych modeli Citroëna i Peugeota. Do napędu przewidziano znane już jednostki jak: wysokoprężna 2,0 HDI (110 kW), 2,2 HDI (125 kW), a także najwyższy w hierarchii sześciocylindrowy 2,7 HDI (150 kW).
Nowymodel będzie miał długość całkowitą 4,75 m i będzie bezpośrednim konkurentem Renault Laguna, który także wkrótce będzie miał premierę swojej nowej generacji. We wnętrzu Citroëna C5 zobaczymy bardziej sportową deskę rozdzielczą, która będzie niższa i szersza niż dotychczas. Przed kierowcą umieszczono duży wyświetlacz LCD. Podobnie jak C4 i C6 także Citroën C5 otrzyma multifunkcyjne koło kierownicy, które nie tylko ułatwi komunikację, ale także i sterowanie.