Czy to oznacza, że w nowym roku kolejne towarzystwa ubezpieczeniowe podniosą ceny składek OC? OC komunikacyjne może zdrożeć z kilku powodów: ze względu na wzrost wypłacanych odszkodowań, w wyniku wyłudzania odszkodowań komunikacyjnych oraz spadającej wartości rynkowej aut używanych, od której nalicza się wysokość składki.PZU na razie nie planuje zmiany stawek ubezpieczeniowych - zapewnia Kinga Herma z biura prasowego. Również Zofia Dzik, prezes Link 4, uspokaja, że nie ma powodów, dla których po wejściu Polski do Unii konieczne byłoby zwiększanie stawek ubezpieczeń komunikacyjnych. Urszula Stańczak z firmy Allianz mówi, że stosunkowo mała ilość szkód spowodowanych przez kierowców ubezpieczonych w Allianz nie powinna spowodować korekty taryf. "Trzeba jednak zaczekać na końcowy bilans rozliczeniowy za rok 2004. Wiele szkód jest likwidowanych za granicą. Sumy gwarancyjne obowiązujące w wielu krajach UE przekraczają 350 tys. euro na osobę (suma gwarancyjna w Polsce), a ubezpieczyciel odpowiada do sumy gwarancyjnej obowiązującej w kraju zdarzenia szkody" - dodaje Stańczak."W myśl zasady: niech każdy płaci za siebie, Warta wprowadziła dodatkowe zniżki premiujące doświadczonych kierowców, np. kierowcom, którzy ukończyli 55 lat oraz mają auto wyprodukowane przed 1990 rokiem, proponowana jest zniżka OC w wysokości 20 proc." - mówi Lidia Deja, rzecznik prasowy Warty.Ergo Hestia także nie zamierza podwyższyć ubezpieczeń OC i AC. Zmieniły się komunikacyjne strefy taryfowe w kilku miastach w Polsce, co spowodowało obniżenie wysokości składek ubezpieczeń komunikacyjnych.