Już na 222 stacjach Statoil można kupić olej napędowy, którego wybrane parametry przewyższają kilkukrotnie wymagania obowiązującej normy PN-EN 590.

W sezonie zimowym właściwości DieselGold dostosowane są do niskich temperatur, nawet poniżej minus 40 stopni Celsjusza.

Aby zagwarantować bezproblemowe użytkowanie samochodów z silnikami wysokoprężnymi w zimowych warunkach, konieczna jest szczególna dbałość o parametry zimowe oraz ich dynamiczne dostosowywanie do temperatur panujących w danym regionie Polski. Zimowygatunek nowego paliwa DieselGold znacznie przekracza w tym zakresie wymogi obowiązującej normy.

Lokalizacje narażone na występowanie największych mrozów, będą okresowo zaopatrywane w paliwo z temperaturą zablokowania zimnego filtra nawet poniżej minus 40 C.

- Zainteresowanie nowym paliwem przekroczyło nasze oczekiwania. DieselGold stanowi ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży oleju napędowego na naszych stacjach – mówi Aleksandra Machnicka, dyrektor Działu Marketingu Statoil Poland. Kierowcy doceniają nowe paliwo, które chroni układ wtryskowy przed osadami, wpływa na większą wydajność silnika, mniejsze spalanie, a nawet cichszą pracę silnika.

Sprawność działania nowoczesnych silników wysokoprężnych w dużym stopniu zależy od czystości kanałów dysz wtryskowych, które mają średnicę zaledwie ok. 110 mikrometrów. Aby zapewnić prawidłowy przepływ paliwa przez dysze wtryskiwaczy, należy przeciwdziałaćodkładaniu się w ich wnętrzu osadów węglowych, które powstają w procesie spalania paliwa.

Jednym z ważniejszych parametrów olejów napędowych świadczących o skłonności do wydzielania osadów jest pozostałość po koksowaniu. W przypadku paliwa DieselGold średnia wartość tego parametru wynosi 0,1 % m / m, co trzykrotnie przewyższa wymagania określone przez normę PN-EN 590.2 Ponadto nowego diesla charakteryzuje wysoka liczba cetanowa, niska wartość pozostałości po spopieleniu i niska zawartość zanieczyszczeń stałych.

Formuła i skład DieselGold, zostały opracowane przez norweskich naukowców w Centrum Technologicznym Paliw w Mongstad. O parametrach oleju napędowego decyduje technologia SDP (Statoil Diesel Protection) i wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający, któryposiada właściwości czyszczące i przyczynia się do równomiernego i całkowitego spalania.

W starszych silnikach poprzez eliminację osadów można poprawić efektywność spalania, a przez to zwiększyć osiągi jednostki napędowej. W nowych samochodach, silniki utrzymywane są w czystości przez cały okres eksploatacji samochodu, co przekłada się na dłuższą żywotność i mniejszą awaryjność układów wtryskowych.

W badaniu niezależnego laboratorium testowego APL (Automotive Prüftechnick, Landau Gmbh, Niemcy) wykazano, że paliwo DieselGold z dodatkiem uszlachetniającym, jako jedyne spośród wszystkich badanych paliw, utrzymywało stały poziom mocy silnika w 32-godzinnym cyklu pracy.

Dla porównania, poziom mocy generowany przez paliwa z innymi dodatkami spadał w tym samym czasie od ponad 3 do ponad 7 procent3. Statoil zapewnił sobie wyłączność na stosowanie wybranego przez siebie dodatku do paliw.

Statoil przywiązuje ogromną wagę do wysokiej jakości sprzedawanych produktów, dlatego każdy etap produkcji, dystrybucji i magazynowania paliw odbywa się pod ścisłą kontrolą.

Zewnętrzny nadzór zapewnia niezależne laboratorium badawcze. Równolegle, na stacjach działają wewnętrzne systemy kontroli, obejmujące także stały monitoring transportu, odbioru paliw oraz stanu technicznego urządzeń. Szczegółowy program kontroli umożliwia utrzymanie stabilnej, wysokiej jakości oferowanych przez Statoil produktów.