Logo
WiadomościAktualnościŹle, ale optymistycznie

Źle, ale optymistycznie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Mimo całej grozy sytuacji są jednak symptomy poprawy. Zmiany na lepsze, jakie zaszły na polskim rynku, dotyczą bardziej importerów niż rodzimych producentów.

W odniesieniu do stycznia wyniki sprzedaży w lutym, które zamknęły się liczbą 25 091 sztuk, były lepsze o 6 proc. W porównaniu z wynikami grudniowymi z zeszłego roku, najsłabszymi w ciągu ostatnich 5 lat, wynik wzrósł o nieco ponad 28 proc. Zestawienie obecnych danych z wynikami z analogicznego miesiąca 2001 r. wykazuje, że są one niższe o ponad 15 proc.Łączna liczba nowych aut, które wyjechały z salonów w styczniu i lutym 2002, to 48 728 szt. Wynik ten jest gorszy o ponad 12 tys. pojazdów sprzedanych w dwóch pierwszych miesiącach 2001 roku.Niekwestionowanym liderem rynku można określić Fiata, który sprzedał prawie 11 tys. samochodów, ale mniej o około 35 proc. niż przed rokiem. Wicemistrzem odnotowującym dodatnią zmianę w wysokości 57 proc. został Renault (5145 sztuk). Brązowy medal przypadł Skodzie z wynikiem 4921 sprzedanych pojazdów. Pomimo 22-proc. wzrostu na podium nie stanął Opel (4521 aut), którego Corsa znalazła się na trzecim miejscu wśród auto największym wzroście sprzedaży. Dramatyczną sytuację Daewoo podkreślają dalsze spadki. Koreański koncern sprzedał łącznie około 4 tys. samochodów, ale w porównaniu z notowaniami z początku 2001 r. spadek wynosi prawie 68 proc. Udział w rynku zmniejszył się o połowę. Największy powód do dumy ma Toyota ze sprzedażą większą nieco ponad 79 proc. Marki grupy PSA w pierwszej dziesiątce zajmują odpowiednio: 7 miej-sce Peugeot (plus 19 proc., 3474 aut znalazło właściciela) i CitroĎn, który dzięki sprzedaniu 1729 sztuk uzyskał przedostatnią pozycję. Najmniejsze straty, odwołując się do wyników z 2001 r., ma VW, bo tylko minus 0,77 proc. Dziesiątkę zamyka Ford, z jego salonów wyjechały 1582 auta.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: