- Auta małe: Volkswagen Polo (nagrodę odebrał dr Jerzy Krężlewski - Dyrektor Marketingu i PR marki Volkswagen firmy Kulczyk Tradex)Kompakty: Opel Astra (nagrodę odebrał Peter Fahrni - Dyrektor Generalny Opla w Polsce) Klasa średnia i wyższa: Audi A5 Sportback (Michał Bowsza - dyrektora działu Audi firmy Kulczyk Tradex)Auta luksusowe: Porsche Panamera (nagrodę odebrał Maciej Janiszewski - Dyrektor Zarządzający firmy KPI Sports Cars)Auta sportowe: Aston Martin One-77 (nagrodę z rąk Gabriela Olszewskiego - produkt Managera marki MenExpert firmy Loreal Polska odebrał Marcin Dąbrowski - wiceprezes i dyrektor zarządzający Aston Martin)VAN: Toyota Verso (nagrodę odebrał Robert Mularczyk - dyrektor działu PR - Toyota Motor Poland)
Redakcja tygodnika Auto Świat przyznała także po raz pierwszy tytuł „Zielonej Kierownicy" dla samochodu Honda Insight - pierwszego auta hybrydowego oferowanego w przystępnej cenie. Nagrodę odebrał i piękną polszczyzną podziękował za jej przyznanie, Toshiaki Konaka - prezes zarządu Honda Poland. Najważniejszym punktem wieczoru było uhonorowanie zwycięzcy wszystkich kategorii, który otrzymał Złotą Kierownicę 2009. Wyboru dokonali nasi jurorzy:
- Tadeusz Jelec: stylista samochodowy, jeden z nielicznych Polaków w tej dziedzinie na świecie, który pracuje w centrum stylistycznym Jaguara w Wielkiej Brytanii; Kajetan Kajetanowicz: kierowca rajdowy Subaru Poland Rally Team, IV miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Polski 2009; Wojciech Drzewiecki Instytut Badań Rynku Samochodowego w Polsce SAMAR; Mariusz Mankiewicz szef Dekra Polska, Stanisław Sewastianowicz - redaktor naczelny Auto Świata i przedstawiciel Działu Testów Auto Świata.
Jurorzy plebiscytu oceniali po 5 samochodów, które uzyskały najwięcej głosów Czytelników w czterech kategoriach (bez sportowych i Vanów, które podlegały ocenie tylko Czytelników). Najwięcej punktów uzyskał Opel Astra, który jednocześnie uhonorowany został Złotą Kierownicą 2009. Tegoroczny plebiscyt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem czytelników. Do redakcji tygodnika Auto Świat wpłynęło prawie 30 tysięcy zgłoszeń, które wzięły udział w losowaniu nagrody głównej - Seata Ibizy, a także wysokiej jakości sprzętu marki JVC. Sponsorem głównymi plebiscytu jest L'OREAL Paris, producent kosmetyków dla mężczyzn Men Expert. Partnerami wieczoru były marki Smirnoff Black, Johnnie Walker Black Label oraz firma Philip Morris. Sponsorami nagród dla czytelników są Iberia Motor Company oraz JVC Polska.