Złota Kierownica to nowy plebiscyt tygodnika "Auto Świat". Zastępuje on organizowany od początku istnienia tygodnika, czyli od 14 lat plebiscyt Auto nr 1 w Polsce.
W tym roku poszerzono formułę, zmieniona została nazwa i pojawiły się niezwykle atrakcyjne nagrody, w tym dwa samochody!
Po raz pierwszy współorganizatorem plebiscytu jest tygodnik "Newsweek".
Złota kierownica to z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku, a przyznawane są w nim wyróżnienia najlepszym autom prezentowanym w danym roku, które znalazły uznanie w oczach czytelników oraz profesjonalnego jury składającego się m.in. z ekspertów motoryzacyjnych.
O tytuł walczyło 46 samochodów w sześciu kategoriach. Pozostali zwycięzcy to:
Auta małe: Volkswagen Polo
Kompakty: Opel Astra
Klasa średnia i wyższa: Audi A5 Sportback
Auta luksusowe: Porsche Panamera
Auta sportowe: Aston Martin One-77
VAN: Toyota Verso
Redakcja tygodnika Auto Świat przyznała także po raz pierwszy tytuł „Zielonej Kierownicy” dla samochodu Honda Insight – pierwszego auta hybrydowego oferowanego w przystępnej cenie.
Tegoroczny plebiscyt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem czytelników. Do redakcji tygodnika Auto Świat wpłynęło prawie 30 tysięcy zgłoszeń, które wzięły udział w losowaniu nagrody głównej – Seata Ibizy, a także wysokiej jakości sprzętu marki JVC.
Sponsorem głównymi plebiscytu jest L’OREAL Paris, producent kosmetyków dla mężczyzn Men Expert. Partnerami wieczoru były marki Smirnoff Black, Johnnie Walker Black Label oraz firma Philip Morris. Sponsorami nagród dla czytelników są Iberia Motor Company oraz JVC Polska.
Filmowa relacja z Wielkiej Gali tygodnika Auto Świat