Dobre wyniki w konkursie przekładają się bezpośrednio na sprzedaż. Jury konkursu składa się z inżynierów, kierowców rajdowych i dziennikarzy motoryzacyjnych. Walka do ostatniej chwili była zażarta - w klasie aut małych i kompaktowych zwyciężył Ford Fiesta z 1186 punktami (Renault Mégane 1171 pkt, Seat Ibiza 1129 pkt). W klasie średniej zwyciężył Opel Vectra (1350 pkt). Kolejnym autem była Skoda Superb (1336 pkt) oraz Mazda 6 (1189 pkt). W klasie wyższej najwyższy laur zebrało Audi A8 (1511 pkt) przed Mercedesem klasy E (1456 pkt) i Volkswagenem Phaetonem (1412 pkt). Złoto w klasie vanów zdobył Renault Espace (1252 pkt), zaraz za nim Merecedes Vaneo (1216 pkt) oraz Lancia Phedra (1160 pkt). Wśród terenówek zyciężył VW Touareg.
Złota Kierownica
Nagroda po raz pierwszy została przyznana 27 lat temu przez wydawnictwo Axel Springer, wydawcę tygodnika "Bild am Sonntag". Złota Kierownica to nie tylko nagroda podnosząca prestiż samochodu.