Historia, która nie musiała sięzdarzyć" - to przesłanie tegorocznej odsłony kampanii „Jesteś sprawcą,jesteś ofiarą" realizowanej przez GDDKiA w ramach programu Drogizaufania.Drogi zaufania to program ratowania życia i zdrowia ludzi na drogachkrajowych, który GDDKiA realizuje już od 2007 roku. Jest to pierwszykompleksowy program poprawy bezpieczeństwa drogowego w Polsce łączącydziałania inżynieryjne z komunikacją społeczną - tak w 2008 rokuinformowała „Gazeta Wyborcza".Tegoroczna kampania informacyjno-edukacyjna koncentrowała się przedewszystkim na konsekwencjach tragicznego zdarzenia, jakim jest wypadekdrogowy. Od sierpnia w ramach kampanii zaprezentowano historie trzechsprawców takich wypadków. Autentyczni bohaterowie opowiadali o życiu wwięzieniu, rozpadzie swoich rodzin, przeżywanych depresjach i popadaniu wnałogi. W grudniu przedstawiona zostanie kolejna prawdziwa historia -52-letniego Zygmunta, któremu wydawało się, że po alkoholu możebezpiecznie przejechać dystans 1,5 km do sklepu.Zygmunt zabił swojegoznajomego, odsiaduje karę dwóch lat więzienia. W ostatniej tegorocznej odsłonie kampanii pojawi się też minutowy spotedukacyjny. To kolaż wszystkich pokazywanych dotychczas prawdziwychhistorii. Autentyzm relacji osiągnięto decydując się na pozostawieniewypowiedzi sprawców wypadków bez retuszu.Tegoroczną kreację kampanii przygotowała Agencja Sparing Communication Group. Kampania społeczna programu „Drogi zaufania - program ratowaniażycia i zdrowia ludzi na drogach krajowych" od 2010 roku jestwspółfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego FunduszuRozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko
Złote Orły za Drogi zaufania
Tegoroczna kampania programu GDDKiA „Drogi zaufania" jestnajlepszą kampanią społeczną 2010 roku - ocenili jurorzy prestiżowegokonkursu Złote Orły.Każdy wypadek to inna historia.