Historia, która nie musiała sięzdarzyć" - to przesłanie tegorocznej odsłony kampanii „Jesteś sprawcą,jesteś ofiarą" realizowanej przez GDDKiA w ramach programu Drogizaufania.‬Drogi zaufania to program ratowania życia i zdrowia ludzi na drogachkrajowych, który GDDKiA realizuje już od 2007 roku. Jest to pierwszykompleksowy program poprawy bezpieczeństwa drogowego w Polsce łączącydziałania inżynieryjne z komunikacją społeczną - tak w 2008 rokuinformowała „Gazeta Wyborcza".‪Tegoroczna kampania informacyjno-edukacyjna koncentrowała się przedewszystkim na konsekwencjach tragicznego zdarzenia, jakim jest wypadekdrogowy.‬ Od sierpnia w ramach kampanii zaprezentowano historie trzechsprawców takich wypadków. Autentyczni bohaterowie opowiadali o życiu wwięzieniu, rozpadzie swoich rodzin, przeżywanych depresjach i popadaniu wnałogi.‬‪ ‬‪W grudniu przedstawiona zostanie kolejna prawdziwa historia -52-letniego Zygmunta, któremu wydawało się, że po alkoholu możebezpiecznie przejechać dystans 1,5 km do sklepu.Zygmunt zabił swojegoznajomego, odsiaduje karę dwóch lat więzienia. W ostatniej tegorocznej odsłonie kampanii pojawi się też minutowy spotedukacyjny. To kolaż wszystkich pokazywanych dotychczas prawdziwychhistorii. Autentyzm relacji osiągnięto decydując się na pozostawieniewypowiedzi sprawców wypadków bez retuszu.‬Tegoroczną kreację kampanii przygotowała Agencja Sparing Communication Group. Kampania społeczna programu „Drogi zaufania - program ratowaniażycia i zdrowia ludzi na drogach krajowych" od 2010 roku jestwspółfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego FunduszuRozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko