Jedyną metodą wejścia do świata Grand Prix jest przejęcie lub kupienie którejś z ekip. Tak było z zespołem Jackiego Stewarta. Brytyjski team, w którym duże udziały miał Ford, został w końcu przejęty przez ten koncern i od roku 2000 nazywa sie Jaguar Racing. Podobnie było z ekipą British American Racing. Pojawiła się ona trzy lata temu na miejscu legendarnego zespołu Kena Tyrrella.Tak samo było z teamem Benetton. Wydarzyło się to jednak dużo wcześniej. W roku 1986 z listy startowej Formuły 1 zniknęła ekipa Toleman, a na jej miejscu pojawił się zespół noszący nazwę słynnego włoskiego producenta odzieży. Teraz sytuacja powtarza się po raz kolejny. Od bieżącego sezonu zespół Benettona będzie nosił oficjalną nazwę Mild Seven Renault F1 Team. Historia firmy zaczęła się w 1955 roku. Wówczas to sprzedawca odzieży Luciano Benetton namówił swą młodszą siostrę Giulianę, która robiła swetry dla przyjaciół, aby zaczęła je robić na sprzedaż. Jak głosi legenda, Luciano sprzedał akordeon i rower swego młodszego brata Carlo, a za uzyskane pieniądze kupił maszynę dziewiarską. Giuliana robiła swetry, a założyciel firmy je sprzedawał. Interes rozwijał się pomyślnie. W 1965 roku otwarto rodzinną fabrykę w Ponzono. Trzy lata później Benetton otworzył swój pierwszy sklep w Belluno, a w następnym roku kolejny w Paryżu. Minęło sześć lat, a firma miała już w Europie 200 sklepów. Potem przyszedł czas na podbicie Ameryki. Dzisiaj logo Benettona znane jest na całym świecie, między innymi dzięki dość prowokacyjnym reklamom. Kontakt z Nannim Gallim, byłym kierowcą wyścigowym, który zaopatrywał firmę w wełnę, spowodował, że skierowano działania reklamowe w stronę sportu samochodowego. W 1983 roku Benetton sponsorował w Formule 1 zespół Tyrrell, a w następnym Euroracing, czyli Alfę Romeo. To jednak było za mało. Benetton chciał mieć własny zespół. W maju 1985 roku przejęty został team Toleman, który znalazł się w poważnych kłopotach finansowych. W sezonie 1986 podczas Grand Prix Brazylii debiutowała ekipa Benetton Formula. Benetton B186, dzieło konstruktora Rory'ego Byrne'a, z silnikiem BMW był chyba najmocniejszym samochodem w historii Formuły 1. W wersji kwalifikacyjnej podobno osiągał moc około 1300 KM. Za jego kierownicą startowali Austriak Gerhard Berger i Włoch Teo Fabi. Pierwszy sezon był dla debiutującego zespołu bardzo udany. Berger wygrał Grand Prix Meksyku, a team w końcowej klasyfikacji mistrzostw świata konstruktorów uplasował się na szóstej pozycji. Gerhard Berger w historii Benettona zapisał się nie tylko pierwszym zwycięstwem. Jest także autorem ostatniego uzyskanego w 1997 roku podczas Grand Prix Niemiec. Na kolejne ekipa Benettona wciąż czeka. W sezonie 1987 Berger odszedł do Ferrari. Jego miejsce w teamie zajął Belg Thierry Boutsen. Samochody Benettona napędzał już inny silnik. Przez kolejnych osiem lat jeżdżono z Fordem. Zabrakło zwycięstw, ale ekipa awansowała na piąte miejsce. Rok później już z Alessandro Nanninim, który zastąpił swego rodaka Teo Fabiego, wywalczyła trzecią pozycję.Kolejne zwycięstwo Benetton odniósł w Japonii w 1989 roku. Nannini skorzystał tam na kolizji pomiędzy Alainem Prostem i Ayrtonem Senną, w wyniku której Brazylijczyk został zdyskwalifikowany. W sezonie 1990 do zespołu Benettona jako partner Nanniniego dołączył trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Nelson Piquet. Dało to od razu rezultaty. Piquet wygrał wyścigi o Grand Prix Japonii i Australii. W kolejnym roku dołożył następne zwycięstwo w Kanadzie. W tym samym sezonie w Formule 1 debiutował kierowca, z którym Benetton już niedługo miał święcić największe sukcesy. Podczas Grand Prix Belgii w zespole Jordana pokazał się młody niemiecki kierowca Michael Schumacher. W następnym wyścigu na włoskiej Monzy był już kierowcą Benettona. Minął rok i na tym samym torze w Spa-Francorchamps, na którym debiutował, Michael Schumacher za kierownicą B192 odniósł swe pierwsze zwycięstwo w Formule 1. Niemiec spisywał się coraz lepiej. W sezonie 1993 odniósł co prawda tylko jedną wygraną w Portugalii na torze w Estoril, ale w kolejnym pokazał, na co go naprawdę stać. Najpierw wygrał trzy pierwsze wyścigi mistrzostw, potem dołożył jeszcze pięć zwycięstw i wywalczył tytuł mistrza świata kierowców. Michael Schumacher w sezonie 1994 tryumfował w Grand Prix Brazylii, Pacyfiku, San Marino, Monako, Kanady, Francji, Węgier i Europy. Kolejny sezon był jeszcze bardziej udany. Tym razem Benettony miały silniki Renault. Schumacher ponownie został mistrzem Formuły 1 po dziewięciu zwycięstwach w Grand Prix Brazylii, Hiszpanii, Monako, Francji, Niemiec, Belgii, Europy, Pacyfiku i Japonii. Dwie wygrane odniósł także partner Niemca Johnny Herbert. Brytyjczyk był najszybszy w Silverstone i na Monzy. W sumie dało to Benettonowi pierwszy i jak dotąd jedyny tytuł mistrzowski w kategorii konstruktorów. Michael Schumacher odszedł do Ferrari, a Jean Alesi i Gerhard Berger nie nawiązali już do poprzednich wyników. Rok później Austriak był nie do pobicia na torze Hockenheimring w Niemczech, ale to było wszystko, na co mógł zdobyć się zespół. W latach 1998-2000 ekipa używała starych silników Renault przygotowywanych przez firmę Mecachrome. Nosiły one nazwę Playlife jak jedna z linii odzieżowych Benettona. Oczywiście nie mogły one odnosić zwycięstw w rywalizacji ze znacznie nowocześniejszymi jednostkami napędowymi. Ważne wydarzenie dla przyszłości zespołu nastąpiło w marcu 2000 roku. Team kupił Renault, które zamierza wrócić do Formuły 1 z własnym samochodem i własnym silnikiem. Jeszcze w minionym sezonie ekipa startowała pod nazwą Benetton, ale od zbliżającego się pojawi się nowy Mild Seven Renault F1 Team. Czy za kierownicą samochodu tego zespołu zobaczymy kiedyś polskiego kierowcę? Robert Kubica jest finalistą Renault Driver Development Programme, jednej z części przedsięwzięć związanych z powrotem francuskiego koncernu do wyścigów Grand Prix. W swej szesnastoletniej historii w Formule 1 Benetton uczestniczył w 260 Grand Prix, z których wygrał 27. Pole position kierowcy zespołu wywalczyli 15 razy, a 35 razy najszybciej przejechali okrążenie w wyścigu. Na podium łącznie stali 102 razy. W Formule 1 Benetton zdobył w sumie 861 punktów.
Zmiana kolorów
We współczesnej Formule 1 jest miejsce tylko dla 12 zespołów, dla 24 samochodów. Po dołączeniu Toyoty wszystkie pozycje na polu startowym są już zajęte.