Zdaniem dyrektora technicznego włoskiego zespołu Rossa Brawna ten samochód ma pobić ubiegłoroczny wynik, czyli ma wygrać więcej niż 15 wyścigów Grand Prix. "Jestem przekonany, że na torze nasze auto nie będzie miało sobierównych" - mówił Ross Brawn.F2003-GA to 49. pojazd wyprodukowany przez Ferrari do walki w mistrzostwach świata Formuły 1. Podstawowe założenia jego konstrukcji nie zmieniły się od czasów modelu 2002. Dużo uwagi poświęcono sprawom aerodynamiki i obniżenia środka ciężkości samochodu. Większość układów i elementów pojazdu została kompletnie przekonstruowana, aby wraz z zastosowaniem nowego silnika 052 oraz opon firmy Bridgestone uzyskać jak najlepsze rezultaty. Najbardziej ostatnio oczekiwany samochód Formuły 1 Ferrari F2003-GA został zaprojektowany przez pochodzącego z RPA Rory'ego Byrne'a. Nowy pojazd jest nieco mniejszy od swego poprzednika, ma zwężony tył i owalne sekcje boczne. Zmodyfikowano przednie i tylne zawieszenie oraz wprowadzono nowy mechaniczny system wspomagania kierownicy. Pojazd będzie napędzany przez silnik 052, lżejszy i znacznie mocniejszy od dotychczas stosowanych. Ma on współpracować z siedmiobiegową, tytanową skrzynią biegów. Zdaniem konstruktora jest to najlepsze Ferrari, jakie kiedykolwiek zostało zbudowane. Czy te słowa okażą się prawdziwe, przekonamy się w trakcie sezonu. "W zeszłym roku przewidywałem, że F2002 będzie najlepsze i tak się właśnie stało. Co do nowego pojazdu jestem spokojny, że osiągnie jeszcze więcej" - powiedział Byrne.Nie wszystkie rozwiązania techniczne zostały zaprezentowane podczas uroczystości w centrum logistycznym Ferrari w Maranello. Przedstawiony pojazd wyposażony był w przednie skrzydło pochodzące od jego poprzednika F2002. W wyścigach pojawi się z zupełnie innym. Na debiut nowego samochodu trzeba jednak nieco poczekać. W trzech pierwszych Grand Prix w Australii, Malezji i Brazylii Ferrari zamierza używać ubiegłorocznego modelu. W tym czasie nowy pojazd będzie intensywnie testowany i dobiero podczas pierwszego europejskiego wyścigu na Autodromo Enzo e Dino Ferrari w Imoli zostanie wystawione F2003-GA.Z tego pojazdu zadowoleni są także kierowcy, Michael Schumacher i Rubens Barrichello, chociaż dopiero zaczęli próbne jazdy. "Mam nadzieję, że ten samochód jest tak szybki, na jaki wygląda" - taka była pierwsza opinia Schumachera na temat swego nowego bolidu. Niemiec już rozpoczął jazdy próbne na torze testowym Ferrari w Fiorano. Niebawem zapewne usłyszymy wiadomość, że padł kolejny rekord tego obiektu. Gdy Schumacher i Barrichello zajmą się ściganiem, ciężar testów F2003--GA spadnie na barki Luki Badoera i nowego w zespole Felipe'a Massy.
Galeria zdjęć
Zmiana w biegu
Zmiana w biegu