Podział (jeszcze pod kierownictwem PiĎcha) na grupę sportową - z Audi, Seatem i Lamborghini, klasyczną - z Volkswagenem, Skodą, Bentleyem i Bugatti oraz dział pojazdów użytkowych był w głównej mierze jego pomysłem. Celem jest uniknięcie dublowania się modeli o podobnym charakterze. Do tej pory za sprzedaż, marketing i strategie modeli wszystkich marek grupy odpowiedzialny był jeden człowiek, teraz większą samodzielność w budowaniu rynkowej pozycji marek mają zyskać szefowie poszczególnych grup.
Zmiany w VW
Bernd Pischetsrieder (po prawej), który w kwietniu 2002 roku objął po Ferdinandzie PiĎchu (również na zdjęciu) stanowisko prezesa VW, ma nieco inną wizję działania Grupy Volkswagena niż jego słynny poprzednik. Były szef BMW dokonuje zmian w strukturze firmy polegających przede wszystkim na jej decentralizacji i organizacji w grupy marek, które mają zyskać samodzielny wizerunek.
Auto Świat
Zmiany w VW