Logo
WiadomościAktualnościŻubr w Mitsubishi

Żubr w Mitsubishi

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rajd Żubrów to jedyna impreza w kraju, gdzie zamieniają się rolami zawodnicy i działacze sportów motorowych. Od początku jej istnienia panuje zasada, że ci, którzy zajmują się organizacją rajdów, tu występują w roli zawodników.

Żubr w Mitsubishi
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Żubr w Mitsubishi

Natomiast ci, którzy walczą na trasach eliminacji mistrzostw Polski, na Rajdzie Żubrów odpowiadają za prawidłowy przebieg wszystkich prób sportowych. Janusz Kulig, który jeszcze tydzień wcześniej walczył o tytuł rajdowego mistrza Polski, teraz mierzył na trasie czasy m.in. swoim rodzicom, którzy na Fordzie Focusie również brali udział w rajdzie. Z inicjatywą przeprowadzenia tego typu imprezy wystąpił w 1966 roku Sobiesław Zasada. Organizatorem tegorocznego rajdu był Automobilklub Krakowski i Szkoła Jazdy Subaru SJS. Trasa Rajdu Żubrów wiodła z Krakowa poprzez Skawinę, Maków Podhalański, Suchą Beskidzką do Zakopanego. Meta usytuowana była pod hotelem Kasprowy. Uczestników podzielono na 5 grup. Pozwoliło to na start nie tylko byłym rajdowcom i działaczom, ale również dziennikarzom, zaproszonym gościom, jak i miłośnikom starych samochodów. Dzięki takiej formule liczni kibice mogli obserwować zarówno najnowsze modele Mitsubishi Lancer czy Subaru Impreza, jak również słynnego Opla GT, Porsche 911 czy też najstarszego w rajdzie - Renault MONA-SIC z 1927 roku. Seryjny Ford Transit rywalizował z równie seryjnym Fiatem Punto. Samochody te nigdy nie miałyby szansy znaleźć się obok siebie w żadnych testach porównawczych. Towarzyski charakter imprezy nie przeszkadzał w sportowej rywalizacji na specjalnie przygotowanych odcinkach specjalnych. Rajd zakończył się słynnym balem Żubrów w hotelu Kasprowy w Zakopanem.Za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej przechodnią statuetkę Żubra otrzymali Zbigniew Baran (ojciec mistrza Polski Jarosława Barana, pilota Janusza Kuliga) i Anna Adamek-Baran na Mitsubishi Lancer Evo V. Drugie miejsce zajęli Wiesław Mrówczyński z Zygmuntem Wiśniowskim, startujący na seryjnej Skodzie Octavii, a trzecie Janusz Cieślik z Magdaleną Lukas na Renault Lagunie. W grupie II zawodników i działaczy mniejszą statuetkę Żubra zdobyli Janusz Szerla i Marek Oziębło na Mitsubishi Lancer Evo VI. Najlepszą załogą dziennikarską imprezy okazali się Janusz Tychy i Jan Górniak jadący Seatem Leonem. Pierwsze miejsce w klasyfikacji pań przypadło Annie Wiśniowskiej-Dziurman i Justynie Zarębskiej w Mitsubishi Eagle Talon.Spośród różnorodności typów i marek samochodów uczestniczących w Rajdzie Żubrów większość miała jeden wspólny dodatek - pokrowiec na garnitur bądź sukienkę zawieszony za przednimi siedzeniami. Świadczy to o tym, iż głównym celem rajdu jest spotkanie i zabawa w gronie przyjaciół z tras rajdowych, pasjonatów i miłośników sportu samochodowego.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: