To właśnie na plaży w Daytona i pobliskim Ormond rekordy szybkości ustanawiali na swych parowych samochodach bracia Stanley. Tutaj także sir Malcolm Campbell na swym rekordowym Bluebirdzie przekraczał granicę 300 mil/h we wczesnych latach 30.W kolejnej dekadzie coraz bardziej popularne były wyścigi samochodowe, w których brały udział modernizowane Chevrolety, Packardy i Hudsony. Kierowcy ścigali się częściowo na plaży, a częściowo na biegnącej wzdłuż wybrzeża Atlantic Avenue bardziej znanej jako szosa A1A. Rozkwit tych zawodów wiąże się z przybyciem Billa France'a. Przybysz z Maryland włączył się aktywnie w organizację tych zawodów, a po jakimś czasie stworzył firmę pod nazwą National Association for Stock Car Auto Racing, czyli NASCAR. Tak to się zaczęło. Początkowo rywalizowano na torze składającym się z plaży i autostrady.Zawody odbywały się wtedy, gdy pozwalała na to pogoda i morze - na początku roku w styczniu lub lutym. W roku 1959 rozpoczęła się nowa era w dziejach wyścigów w Daytonie. Do użytku został oddany gigantyczny tor Daytona International Speedway, na którym do dziś walczy się o zwycięstwo w najbardziej prestiżowych zawodach serii NASCAR.Dzisiaj te zawody to jeden z najlepszych biznesów w USA. Corocznie odbywa się tam ponad 30 wyścigów przyciągających kibiców, sponsorów, telewizje, czyli po prostu wielkie pieniądze. Gdy po 32 latach wycofał się główny sponsor Winston, natychmiast jego miejsce zajęłą firma Nextel zajmująca się komunikacją bezprzewodową.Kwalifikacje do Daytona 500 są jeszcze bardziej skomplikowane niż do innego najsłynniejszego wyścigu Ameryki - Indianapolis 500. Bezpośrednio dozawodów dopuszcza się dwóch najlepszych kierowców z sesji kwalifikacyjnej. Startują oni z pierwszego rzędu. O kolejne pozycje od 3 do 30 rywalizacja odbywa się w dwóch 125--milowych wyścigach. Miejsca 31-36 są ustalane na podstawie wcześniej przeprowadzonej serii kwalifikacyjnej. Końcówka pola, czyli pozycje 37-43, przyznawana jest na podstawie ubiegłorocznej klasyfikacji zespołów.46. edycję Daytona 500 wygrał Dale Earnhardt Jr. Jego ojciec Dale był jednym z najlepszych kierowców w historii NASCAR, siedmiokrotnie zdobył tytuł mistrzowski i tylko raz tryumfował w 500-milowym wyścigu na torze Daytona International Speedway w 1998 roku. Trzy lata później zginął podczas tych zawodów w wypadku na ostatnim okrążeniu. Dale Earnhardt w swych startach w serii NASCAR w latach 1975-2001 z nagród zebrał łącznie 41 538 362 dolary.Drugie miejsce w ostatnim wyścigu Daytona 500 wywalczył Tony Stewart (Chevrolet Monte Carlo), a trzecie debiutant Scott Wimmer (Dodge Intrepid).
Galeria zdjęć
Życie na plaży
Życie na plaży