Dla R&D Grójec jest to projekt przełomowy, gdyż po raz pierwszy zatrudnieni w Polsce inżynierowie odpowiadają w pełni za dokumentację techniczną i jej nadzór w obszarze budowy siedzeń foteli samochodowych marki Porsche. Jednocześnie zakres odpowiedzialności Grupy Faurecia obejmował nadzór nad całym przebiegiem prac: od etapu desek kreślarskich i komputerowych symulacji aż do rozpoczęcia produkcji seryjnej.

Tak szerokie przedsięwzięcie wymaga koordynacji działań z centralą Porsche w Stuttgarcie, zakładem Faurecii w słowackim Lozorno oraz z fabryką Porsche w Bratysławie. Inżynierowie z Grójca ściśle współpracują również ze zlokalizowanymi m.in. w Polsce zakładami Faurecii, produkującymi poszczególne podzespoły, niezbędne do wytworzenia fotela samochodowego. Przykładowo w Grójcu znajduje się linia produkcyjna, która wytwarza prowadnice, montowane w co trzecim nowym aucie w Europie. W zakładzie w Faurecii w Wałbrzychu powstają z kolei systemy pneumatyczne do foteli.

„Współpraca z Porsche charakteryzuje się bardzo dużymi wymaganiami jakościowymi oraz oczekiwaniami co do analiz technicznych, które są konfrontowane na bieżąco wyłącznie w języku niemieckim. Realizacja tak zaawansowanego technologicznie projektu umożliwiła zespołowi ekspertów z Centrum Badawczo-Rozwojowego Faurecia w Grójcu posiąść unikalną wiedzę na temat oczekiwań wiodącej motoryzacyjnej marki premium oraz wymagań, jakie wiążą się ze współpracą.” – powiedział Leszek Martowski, System Architect w dziale Complete Seat w Faurecia Grójec R&D Center S.A.

Nadzorowany przez inżynierów z Grójca produkt to jeden z najbardziej skomplikowanych foteli w swojej gamie. Ma aż 18-stopniową regulację i integruje w sobie funkcje pneumatyczne, hydrauliczne, elektroniczne, opcję masażu, a także systemy mechaniczne oraz systemy bezpieczeństwa (poduszka powietrzna).