W tekście umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Toyota Camry – reprezentacyjna hybryda

Camry to limuzyna klasy średniej, która nie tylko zapewnia komfortową jazdę w przestronnym wnętrzu, lecz także urzeka szlachetnym wykończeniem. Duża ilość miejsca dla pasażerów w połączeniu z bagażnikiem o pojemności aż 524 l sprawiają, że ten model Toyoty sprawdzi się też jako auto rodzinne. Do napędu przewidziano hybrydowy układ o łącznej mocy 218 KM. Takie parametry to zasługa współpracy 178-konnego benzyniaka oraz jednostki elektrycznej generującej 120 KM. To wyjątkowo dynamiczny i ekonomiczny duet, który pozwala na rozpędzenie auta do "setki" już po 8,3 s, i to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 5,3 l/100 km.

Pobierz cennik

Toyota Corolla Cross – kompakt w terenowym wydaniu

To SUV, który powstał na bazie Corolli. Wypełnia lukę pomiędzy modelami C-HR a RAV4. Corolla Cross ma część pasażerską, która swobodnie mieści komplet pasażerów oraz foremny bagażnik o pojemności nawet 473 l. Samochód dostępny jest wyłącznie jako hybryda. W bazowej wersji, która setkę uzyskuje po 9,9 s, układ ma moc 140 KM, a w topowej 197 KM osiąga 100 km/h po 7,5 s. W zależności od wybranej opcji silnikowej średnie spalanie wynosi 5,0-5,4 l/100 km. Słabsza odmiana występuje wyłącznie z napędem na przód, a mocniejsza także jako 4x4.

Pobierz cennik

Toyota Mirai — elektryk bez baterii

To auto bezemisyjne, napędzane energią elektryczną, ale nie pochodzącą z zewnętrznego źródła magazynowaną w akumulatorze, który trzeba ładować. Tutaj prąd jest wytwarzany w ogniwach paliwowych. Do tego procesu potrzebny jest wodór, który tankuje się niemal tak samo jak inne paliwa. W Polsce są już pierwsze publiczne stacje. Sama Toyota Mirai to duży pięcioosobowy liftback o długości prawie 5 m. Jej moc to 187 KM, maksymalny moment obr. - 300 Nm, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9 s.

Pobierz cennik

Toyota Yaris Cross — zapełnia ważną lukę

To crossover segmentu B, którego brakowało w ofercie. Technicznie bazuje na Yarisie hatchback, jest jednak od niego większy, ma 17-centymetrowy prześwit i może występować z napędem 4x4. Do wyboru mamy dwie wersje silnikowe: benzynową 1.5 o mocy 125 KM lub hybrydową o mocy 116 KM. Do charakteru auta lepiej pasuje druga opcja, która odwdzięczy się niskim spalaniem (średnio 4,4-5,0 l/100 km), a także jest seryjnie wyposażona w automatyczną skrzynię biegów. W tym przypadku można dokupić wspomniany napęd na 4 koła. Warto zaznaczyć, że układ hybrydowy drugiej generacji jest produkowany w Polsce.

Pobierz cennik

Toyota RAV4 Hybrid – może jeździć na samym prądzie

W gamie SUV-a Toyoty znajdują się dwie hybrydy. Klasyczna występuje w dwóch wersjach mocy – 218 KM i 222 KM. Skąd ta różnica? W pierwszym przypadku dotyczy auta z napędem na przód, a w drugim na wszystkie koła. Ponadto w ofercie jest odmiana plug-in, której łączna moc wynosi aż 306 KM, a przyspieszenie do "setki" zajmuje tylko 6 s. W tej postaci 185-konny silnik współpracuje z dwoma elektrycznymi – przednim (60 KM) i tylnym (54 KM). Po naładowaniu baterii do pełna (za pomocą pokładowej ładowarki 6,6 kW trwa to 2,5 godz.) autem można podróżować w trybie elektrycznym nawet przez 75 km.

Pobierz cennik