Teraz pozostaje uzbroić się w cierpliwość i zaczekać do jesieni, kiedy to podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie nastąpi oficjalna premiera pięciodrzwiowego coupe Audi A5 Sportback.

Jak zapewnia producent, nowy model łączy w sobie zalety kilku różnych wersji nadwoziowych - sportową elegancję coupe, komfort sedana i użyteczność kombi. Oczywiście, że sceptycy zobaczą w tym samochodzie nieco przedłużoną odmianę Audi A5 coupe z dodatkowymi drzwiami, jednak trzeba przyznać, że pierwsze wrażenie przy oglądaniu opublikowanych zdjęć jest pozytywne.

Poza nisko opadającą linią dachu i sporą klapą bagażnika, A5 Sportback charakteryzuje się także brakiem ram okiennych w drzwiach.

Jeszcze lepiej Audi A5 Sportback wygląda z opcjonalnym pakietem sportowym S-Line, w którym klient otrzyma twardsze zawieszenie i obniżone nadwozie, większe felgi, nieco inne wzornictwo zderzaków, tylnego dyfuzora i końcówek wydechu.

Jeśli chodzi o wnętrze, nie ma tam niczego, co mogło by zaskoczyć. Najwidoczniej tu styliści postanowili nie eksperymentować. Deska rozdzielcza pozostała niezmieniona w stosunku do modeli A4 i A5 Coupe, za to nowe są obicia drzwi oraz wzory i odcienie tapicerki, a na tylnej, wyprofilowanej kanapie wygodnie zasiądą dwie osoby.

Według producenta, ilość miejsca nad głową i na nogi będzie porównywalna do modelu Audi A4 sedan. I to pomimo tego, że A5 Sportback jest niższy o 36 mm. Co więcej, Audi obiecuje 480 litrów przestrzeni bagażowej, czyli niemal tyle, ile oferuje Audi A4 Avant. Po złożeniu tylnych siedzeń można przewieźć 980 litrów bagażu.

Zaskoczeń nie ma również pod maską. We wrześniu Audi A5 Sportback zadebiutuje z jednostkami napędowymi znanymi z modeli A4 i A5. Będą to więc trzy silniki benzynowe - 2.0 TSI o mocy 180 KM, 2.0 TSI o mocy 211 KM oraz 265-konne 3.0 V6 FSI oraz trzy motory wysokoprężne - 2.0 TDI o mocy 170 KM, 2.7 TDI o mocy 190 KM oraz 3.0 V6 TDI oferujące moc 240 KM.

Wszystkie wersje wyposażone będą w system odzyskiwania energii podczas hamowania, który ładować będzie akumulatory zasilające różne urządzenia w kabinie samochodu. Ponadto, modele z silnikami benzynowymi oraz najmocniejszym dieslem dostępne będą z permanentnym napędem na cztery koła quattro.

Producent zapewnia, że w połowie roku 2010 oferta jednostek napędowych zostanie rozszerzona m.in. o turbodoładowany silnik 3.0 V6 TFSI, który w modelu A6 rozwija moc 290 KM, natomiast w usportowionych S4 moc tego motoru sięga 333 KM.

Ceny na rynek niemiecki ustalone zostały na poziomie 33 650 euro za podstawowy model z silnikiem benzynowym oraz 47 950 euro za wersję z topowym silnikiem Diesla.

Audi zapowiada, że model A5 Sportback nie będzie oferowany w Stanach Zjednoczonych, jednak bardzo prawdopodobne jest, że kierownictwo firmy szybko zmieni zdanie.