Nowe BMW i3 Concept to drugi model z ekologicznej rodziny oznaczonej literą "i". Z większym i8 Concept ma wiele cech wspólnych, a wśród nich przede wszystkim stylistykę, z charakterystycznymi szklanymi drzwiami. Oba modele w wersji produkcyjnej wejdą do sprzedaży w roku 2013.

BMW i3 Concept to najmniejsze auto w ofercie producenta. Ma 3,84 m długości, 1,54 m szerokości i 2 metry wysokości. Wewnątrz ma cztery miejsca, do których dostęp jest ułatwiony dzięki specjalnej konstrukcji drzwi. Podwozie wykonane jest głównie z aluminium, natomiast nadwozie zbudowano z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym. Zdaniem BMW taki materiał ma trwałość stali, przy czym jest od niej o połowę lżejszy.

Do napędu BMW i3 Concept służy umieszczony nad tylną osią silnik elektryczny, który porusza tylną oś. To rozbudowana jednostka pochodząca z Mini E. Dysponuje ona mocą 170 KM, a moment obrotowy sięga maksymalnie 250 Nm. Pozwala to na przyspieszenie lekkiego pojazdu od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund.

Miejskie BMW rozpędzi się do maksymalnej prędkości 150 km/h. Elektroniczna blokada jest konieczna, bo bez niej zasięg samochodu spadłby do drastycznie niskiego poziomu.

A jeśli o tym mowa, to litowo-jonowe baterie chłodzone cieczą zapewniają średni zasięg między 120 a 160 km. Uzupełnienie zapasu energii trwa 6 godzin, jeśli kierowca użyje standardowego gniazdka. Przy zastosowaniu szybkiego ładowania, po godzinie akumulatory będą uzupełnione w 80 procentach.

Co ciekawe, dostępna będzie także opcja rozszerzenia zasięgu przy użyciu systemu REx. Jest nim niewielki silnik spalinowy, który służy jako generator prądu do ładowania akumulatorów.

Pozostaje pytanie o cenę nowego BMW i3. Jak zapewnia szef BMW, i3 ma być tańsze od BMW Serii 5. W Niemczech ma kosztować ok. 40 tys. euro, a to oznacza, że będzie o ok. 3 tys. euro tańsze od innej niemieckiej hybrydy - Opla Ampera.