Po wersji pięciodrzwiowej, która pojawiła się na rynku przed dwoma laty, BMW zdążyło już dodać do gamy model wersję trzydrzwiową oraz, ostatnio, także wersję o nadwoziu coupe. Debiutujący w przyszłym roku kabriolet będzie zbudowany właśnie w oparciu o wersję coupe i będzie pierwszym kompaktem z segmentu premium, który będzie dawał frajdę z jazdy z otwartym dachem.

Przewidziana dla najmłodszych fanów marki BMW, dwudrzwiowa seria 1 cabrio będzie stylistycznie nawiązywać i do wersji coupe, i do większych modeli bawarskiej marki z otwieranym dachem. W przeciwieństwie jednak do serii 3 cabrio, "jedynka" będzie dysponować miękkim dachem, który otwierać lub zamykać się będzie w czasie 22 sekund, nawet podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.

Wymiary serii 1 cabrio pozostaną niemal identyczne jak w coupe (4.360 mm długości, 1.748 mm szerokości), kabriolet będzie tylko nieznacznie niższy (1.411 mm). Nieznacznie także zmniejszy się pojemność bagażnika, który w zależności od tego, czy będziemy jechać z rozłożonym, czy złożonym dachem, dysponować będzie pojemnością od 260 do 305 litrów.

Na wstępie BMW seria 1 cabrio oferowany będzie w pięciu wersjach silnikowych - czterech benzynowych i jednej wysokoprężnej. Topową wersję będzie BMW 135i Cabrio, pod maską której pracować będzie sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności trzech litrów i mocy 306 KM. Również sześciocylindrowa jednostka pracuje w wersji 125i Cabrio, jej moc wynosi 218 KM. Pozostałe dwa silniki benzynowe (4-cylindrowe) dysponują mocą 170 i 143 koni mechanicznych. BMW nie zapomniało i o coraz szerszym gronie zwolenników diesli. Pod maską BMW 120d Cabrio trafi dwulitrowa jednostka wysokoprężna rozwijająca moc 177 KM. W niedalekiej przyszłości powinna się także pojawić wersja 123d.