To czteromiejscowe auto jest wizualizacją koncepcji napędu BMW ActiveHybrid jako symbolu wysokowydajnych i oszczędnych silników do zastosowania w przyszłych projektach sportowych modeli niemieckiej marki.

BMW obrazując swój pomysł mówi o samochodzie o osiągach znanych z modeli serii M i zużyciu paliwa małego samochodu miejskiego.

BMW Vision EfficientDynamics napędzany jest systemem hybrydowym, składającym się z trzycylindrowego turbodiesla i dwóch jednostek elektrycznych. Moc maksymalna wynosi 356 KM, natomiast moment obrotowy sięga wartości 800 Nm, co w połączeniu z napędem na wszystkie koła (po jednym silniku elektrycznym na każdą oś) zapewni iście sportowe osiągi na poziomie najmocniejszych modeli BMW M.

Producent szacuje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie zaledwie 4,8 sekundy, natomiast maksymalna prędkość ograniczona zostanie do 250 km/h. Zużycie paliwa tego sportowego samochodu wyniesie 3,76 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 99 g/km.

W trybie elektrycznym prototyp jest w stanie przejechać dystans 50 km, a zapas energii magazynowany jest w 98 litowo-polimerowych ogniwach. O jak najmniejsze straty dba system odzyskiwania energii podczas hamowania. W przypadku konieczności uzupełnienia energii elektrycznej, uruchomiony zostaje silnik spalinowy. Ładowania można przeprowadzić również za pomocą gniazdka domowej sieci elektrycznej.

Materiały użyte do konstrukcji BMW Vision EfficientDynamics są w ogromnej większości naturalne i niezwykle lekkie. Dach i drzwi, które otwierają się ku górze, wykonano ze szkła poliwęglanowego, które przyciemnia się pod wpływem intensywnego światła słonecznego. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,22, a uzyskano to dzięki doświadczeniu zdobytemu w startach koncernu BMW w Formule 1.

Wnętrze pełne jest technicznych nowinek, jak choćby najnowszej generacji trójwymiarowy wyświetlacz na szybie nad deską rozdzielczą.