Wiele rozwiązań, które mają przyczynić się do zwiększenia wydajności i dynamiki przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2, jest już teraz gotowych do produkcji seryjnej. System ActiveHybrid pozwala łączyć ze sobą elementy w różnych zestawieniach, z silnikami zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi, o 4 jak i 8 cylindrach, czego dobrym przykładem jest prototypowy BWM Concept X6 ActiveHybrid.

Pod maską koncepcyjnego BMW X5 znalazł się 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny z układem common rail trzeciej generacji osiągający moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm osiągany w zakresie 2000-2250 obr/min. Jest to pierwszy diesel o mocy ponad 100 KM na litr pojemności. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o 15 kW mocy i maksymalnym momencie 210 Nm. Łączna moc pojazdu wynosi więc 165 kW.

Ze względu na wyższy poziom dostępnej mocy elektrycznej dodatkowe funkcje pojazdu można zasilać wyłącznie elektrycznie. Dzięki technologii ActiveHybrid funkcja Auto Start Stop pozwalająca uniknąć pracy silnika na biegu jałowym dostępna jest niemal przez cały czas, i to bez najmniejszego ograniczenia komfortu.

W modelu studyjnym znalazło się również miejsce na jeszcze jedną nowość - 8-biegową skrzynię automatyczną stworzoną wspólnie przez BMW i ZF Getriebe GmbH, która już teraz jest gotowa do seryjnej produkcji.

Kolejna innowacja zastosowana w studyjnym BMW Vision EfficientDynamics to kolektory słoneczne na dachu auta o powierzchni ok. 1 m2, które stanowią dodatkowe niezależne źródło energii dla wielu odbiorników prądu w kabinie i na zewnątrz.

Pod względem stylistycznym BMW Vision EfficientDynamics bazuje na X5. Generator i wysoko wydajny układ elektroniczny wbudowane są w obudowę skrzyni biegów, zaś w specjalnym wgłębieniu w bagażniku ukryto akumulator litowo-jonowy. Dodatkowo zastosowano innowacyjną konstrukcję obręczy kół, które poprawiają aerodynamikę auta, dzięki czemu przy prędkości 160 km/h zapotrzebowanie na moc spada o 1 kW, co przyczynia się do redukcji spalania.