Po dniach otwartych w salonach całej Polski, na początku października, rusza sprzedaż najnowszej, trzeciej już odmiany Renault Clio. Już od 1990 roku auto to jest jednym z najważniejszych modeli marki, a wraz z wprowadzonym na rynek w zeszłym roku modelem Modus, ma za zadanie odświeżyć ofertę w segmencie B. Jednocześnie, Renault chce zwiększyć swój udział w tej klasie do 4,7%.

Jednymi z głównych rzeczy, jakie Clio III zaoferuje nabywcom będą wysoki poziom bezpieczeństwa, duża przestrzeń w obu wersjach nadwoziowych, wiele nowinek technicznych i atrakcyjna cena. Po pierwsze więc, 5 gwiazdek uzyskanych w testach zderzeniowych EuroNCAP i 4 gwiazdki za bezpieczeństwo dzieci. Po drugie, mocno oświetlone i opracowane w stylu Touch Design wnętrze sprawia wrażenie miękkiego.

Po trzecie, lista dodatków z zakresu bezpieczeństwa i ułatwiania jazdy godna aut wyższej klasy. W serii najtańszej wersji znajduje się ABS ósmej generacji z korektorem siły hamowania (EBV), cztery poduszki powietrzne, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy. W opcji mamy jeszcze trzy inne wersje i dodatki, takie jak specjalny zagłówek z ochroną szyjną dla dzieci, system kontroli ciśnienia w oponach, czujniki parkowania, podgrzewana fotele, układ ESP z ASR i MSR oraz system FBL z reflektorami doświetlającymi zakręty.

Po czwarte wreszcie - ceny. Najtańsze Renault Clio III z silnikiem 1.2 16v o mocy 75 KM będzie kosztować 39.900. Ponieważ większość aut z tego segmentu jest nabywanych w granicach 40-50 tys. zł, Renault ulokował w tym zakresie prawie całą ofertą Clio III. Wersje i ceny poniżej (modele 5-drzwiowe wymagają dopłaty 1.300 zł.) :

Clio III Authentique  1.2 16v 75 KM39.9001.4 16v 100 KM 42.400 1.5 cDi 70 KM 47.100Clio III Expression  1.2 16v 75 KM41.7001.4 16v 100 KM44.2001.5 cDi 70 KM48.900Clio III Dynamique  1.2 16v 75 KM44.2001.4 16v 100 KM46.7001.5 cDi 70 KM

51.400

Clio III Extreme  1.2 16v 75 KM 49.2001.4 16v 100 KM 51.7001.5 cDi 85 KM59.000

Jednocześnie, Renault zapowiedziało wprowadzenie w przyszłym roku specjalnej wersji Clio Sport. Model przygotowywany obecnie przez oddział sportowy firmy ma mieć 140-konną jednostkę i wiele elementów z prototypu Renault Sport Clio III RS. W planach jest także jeszcze mocniejsza wersja, nawiązująca do topowej Williams na bazie pierwszej generacji i V6 Clio II.

Klienci nadal zainteresowani zakupem obecnej jeszcze na rynku "Cliówki" będą mogli to zrobić także później - Renault zachowuje w sprzedaży Clio II i Thalia pod nazwami Storia. Autu pozostawiono dwa silniki (1.2 60 KM i 1.5 dCi 65 KM) i dostosowaną do nowych warunków rynkowych ofertę wyposażenia, ustanawiając ceny na od 33.950 zł.